*ARG* tråden!

Sv: *ARG* tråden!

Vill inte lägga mig i disskussionen i övrigt, men vill bara klargöra att när jag var aktiv (läs stenäldern) -89-91 så var jag 2ggr i Breeda o 1 i Boekelo, då betalades allt utom resa o spedition.:grin:

Då kan väl jag flika in att de gyllene dagarna är förbi...

På EM har förbundet betalat anmälan o box, samt gett ett litet resebidrag som i bästa fall täckt bränslekostnad.

På NM har förbundet betalat anmälan och box PÅ DE EKIPAGE SOM INGÅTT I LAGET. Petad ur laget = betala allt själv. Inget resebidrag

Övriga tävlingar får du fixa själv

Möjligt att senioreliten har andra villkor, men då är det nog (som någon nämnt) med stöd av SOK

Jo så har det varit men det är länge sen. Många ändringar sedan dess.
Lite dumt att några idag känner det som att de som rider int snyltar på förbundets pengar när det inte är så..:mad:

För oss behöver det inte bli dyrare att åka ut int än att starta hemma.

Jo så har det varit men det är länge sen. Många ändringar sedan dess.
Lite dumt att några idag känner det som att de som rider int snyltar på förbundets pengar när det inte är så..:mad:

För oss behöver det inte bli dyrare att åka ut int än att starta hemma.

Sen en liten undran....om du är såpass duktig så du blir uttagen att representera landet så vill jag nog inte kalla det att SNYLTA på förbundet!:grin: Givetvis borde förbundet kunna bidra med ännu mer pengar för de få stackare som tävlar internationellt (dock ej om du åker till Danmark o rider 100-klass!:devil:) för hur ska vi kunna hävda oss i det långa loppet om man inte får utlandserfarenhet?

för hur ska vi kunna hävda oss i det långa loppet om man inte får utlandserfarenhet?

Den här tråden började med ilska över inställda tävlingar i lägre klasser :crazy:
Så jag undrar hur vi ska kunna hävda oss om vi inte har inhemska tävlingar?
Jo vi åker till Norge och rider Knatte-Cup :idea:

Den här tråden började med ilska över inställda tävlingar i lägre klasser :crazy:
Så jag undrar hur vi ska kunna hävda oss om vi inte har inhemska tävlingar?
Jo vi åker till Norge och rider Knatte-Cup :idea:

Men gamle man...du får ju hänga med i utvecklingen av vissa trådar...:angel::D

Och vem i hela friden har påstått att vi inte ska ha inhemska tävlingar?? Så många som möjligt och helst inga inställda alls. MEN i utvecklingen av tråduschlingen så har det ju diskuterats om man enbart kan rida i Sverige o ändå hävda sig utomlands och DET tror inte jag.

MEN i utvecklingen av tråduschlingen så har det ju diskuterats om man enbart kan rida i Sverige o ändå hävda sig utomlands och DET tror inte jag.

Men eftersom ingen tyckte att jag hade någon poäng på föregående sidor måste jag ställa frågan.

Om det inte går att hävda sig internationellt genom den erfarenhet ryttarna får i Sverige, varför är det då så många juniorer som placerar sig i sin första internationella start?

Men snälla, kan ni inte skapa en egen tråd där ni kan disskutera detta istället för i *ARG* tråden. "Kvalificerad trådkapning"

//TS :crazy:;)

varför är det då så många juniorer som placerar sig i sin första internationella start?

En teori kan vara att det inte är hästarnas första internationella start...

Jag tror inte att så många juniorer, som placerat sig i sin första internationella start, har ridit sina hästar från scratch utan har i övergången från ponny till häst köpt sig en gammal (nåja) läromästare som gått åtminstone 3* internationellt. Då blir det inte så konstigt att man kan placera sig i 1*.

Men detta är bara en teori som sagt...

En teori kan vara att det inte är hästarnas första internationella start...

Jag tror inte att så många juniorer, som placerat sig i sin första internationella start, har ridit sina hästar från scratch utan har i övergången från ponny till häst köpt sig en gammal (nåja) läromästare som gått åtminstone 3* internationellt. Då blir det inte så konstigt att man kan placera sig i 1*.

Men detta är bara en teori som sagt...

Säkert är det så. Men nu ska jag inte kidnappa tråden mer.

Men snälla, kan ni inte skapa en egen tråd där ni kan disskutera detta istället för i *ARG* tråden. "Kvalificerad trådkapning"

//TS :crazy:;)

Och medan trätan om annat fortsätter, ökar listan på inställda tävlingar.....
Mariestad, Qvinnersta & några klasser i Hermanstorp.

Och medan trätan om annat fortsätter, ökar listan på inställda tävlingar.....

En del arrangörer är ju inte heller öppna för förslag utan dom vet ju själva bäst eftersom dom tidigare varit bortskämda med fulla startfält och därför får dom ställa in :grin:

Nu är jag också ARG!!! :mad:

Trollhättan har också ställt in sin tävling :eek:

Var anmäld med fullblodet nu blir det långt till nästa tävling för hennes del...
Fy vad trist :(

Jaaaa hela planeringen blir förstörd nu när thn ställer in :(
Tror ni det beror på att de va 2-dgrs eller?? Att folk inte anmält menar jag!

Nu är jag också ARG!!! :mad:

Trollhättan har också ställt in sin tävling :eek:

Var anmäld med fullblodet nu blir det långt till nästa tävling för hennes del...
Fy vad trist :(

Finns en i Danmark om ni vill köra:grin: samma helg.. men visst är det trist, vet precis med tanke på att vi fick stanna hemma över Hermanstorp helgen

Finns en i Danmark om ni vill köra:grin: samma helg.. men visst är det trist, vet precis med tanke på att vi fick stanna hemma över Hermanstorp helgen

Hmm läste någonstans om dyra efteranm-avg i Danmark men värt att kolla upp ändå. Vet du var jag kan hitta en prop?

Vi var flera stycken som skrev mail till Trollhättan när vi såg hur lite anmälningar som droppade in...vi föreslog samma ändringar som Hermanstorp gjorde för att rädda tävlingen men fick noll respons på de förslagen.:mad:

Det är helt klart så att 2-dagars tävlingar väljs bort o mest troligt beror det på ekonomin.

Jag hoppas t ex Mantorp ändrar sin tävling i höst o kör 1-dagars..:angel:

Liknande trådar

Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 659
Övr. Hund Har sett många gnäll och "skriva av sig" trådar så jag provar väl med det jag också.. Kanske kan hjälpa:p Var på "min" klubb och...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Zantha
·
Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 418
Senast: Krillan
·
D
Distans Att Distanslistan är nedlagt har naturligtvis inte undgått någon. Detta faktum är naturligtvis oerhört trist och tråkigt för alla...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 503
Senast: limona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar