Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Dressyr Hej.. Känner mig lite dum, men jag undrar vad LA/B Dressyr samt LC innebär? :o Ha
Svar
2
· Visningar
788
Senast: tant agda
·
Dressyr En till tråd med sluta/öppna. Läste lite i några gammla inlägg men fick inget riktigt bra svar (kan iförsig vara jag som är lite korkad...
Svar
2
· Visningar
949
Senast: lundsbo
·
Dressyr Finns det någon regel på hur långa sporrarna får vara på dressyrtävling, lätta klasser? Bettan
Svar
17
· Visningar
1 220
Senast: Beauty_Boss
·
Dressyr Finns det någonstans man kan se ifall en häst är uppklassad? Rätta mig om jag har fel nu men min uppfattning är såhär: en häst är...
Svar
16
· Visningar
1 244
·
Dressyr Fick just höra av min tränare tillika domare att i nya TR ska slutor efter spåret utföras på 4 spår. Undra om alla domare och ryttare...
2
Svar
27
· Visningar
3 074
·
A
Dressyr Jag tränar dressyr och tävlar på lätt nivå än så länge. Har nu jobbat med min häst hela vintern ( har varit ett monster denna vinter...
2
Svar
27
· Visningar
2 750
·
B
Dressyr Hej! Jag har alltid värsta problemen med att rida program. När jag värmer upp innan så går Boss (min ponny) jättefint och lugnt, men på...
Svar
8
· Visningar
909
·
S
Dressyr Tävlingar ni tänkt att åka på i år? :) :bow: ;) Mål ni har i år? :confused: :) :bump: :banana:
2
Svar
24
· Visningar
1 819
·
A
  • Låst
Dressyr Inte mindre än 3 ggr har mitt inlägg tagits bort och jag förstår verkligen inte varför? Var det någe fel i att skriva att Kyra skulle...
Svar
6
· Visningar
1 059
Senast: IngelaH
·
B
Dressyr Såg Tinne W i tv idag. Hon rider så snyggt och mjukt. Skulle nästan kunna säga att man kan ha ett fullt snapsglas i handen på henne när...
Svar
17
· Visningar
1 346
Senast: Rufsan.
·
T
Dressyr Vet inte om tråden hör hemma här men jag tror det i alla fall. Vi behöver lite hjälp att förklara mer exakt hur dessa rörelser utförs...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: tretjak
·
S
Dressyr Funderar på dressyr på högre nivå. Finns det någon här som rider det utan sporrar, med vanligt bett och en vanlig tygel. Hälsning Maja
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 128
Senast: mao
·
L
Dressyr Vad tycker ni krävs av hästens form om man ska få godkänt i LA(:1)?
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: Lully
·
Dressyr Har ju skrivits en del här om vilken typ av pannband, nosgrimma etc som man får ha på tävling. Nu undrar jag vad för träns ni Har...
2
Svar
34
· Visningar
3 103
Senast: Oidi_pus
·
L
Dressyr Såg denna filmsnutt av Don Schuffro för ett tag sedan och vart fundersam över vad han håller på med i piaffen/passagen :confused: Det...
2
Svar
39
· Visningar
4 154
Senast: tant agda
·
Dressyr HejHej! Jag skulle villja veta vad ni gör för övningar när ni rider dressyr. Börjar tappa lite fantasi :o :crazy: Skrive hälst inte...
Svar
14
· Visningar
1 147
·
M
Dressyr Är det inte så att nacken hos hästen ska vara den högsta punkten när den går i en korrekt form? Jag tycker att man sällan ser detta utan...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
16 086
·
D
Dressyr hur ofta tränar ni dressyr i ridhuset eller på ridbanan? rider ni dressyr ute i skogen oxå? går det lika bra då? jag rider 5 dagar i...
2
Svar
21
· Visningar
2 157
·
L
Dressyr Jag har funderat ett tag på detta...Vad gör man i följande "skritter" Fri skritt lång tygel? fritt tempo? Mellan skritt Ökad...
Svar
6
· Visningar
2 903
Senast: Cowabunga
·
L
Dressyr Hur gör man förvänd sluta och öppna? dvs. hur ska hästen se ut, ska den vara med framdelen in mot mitten eller mot väggen? Jag vet...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: Lonely
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod