Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Dressyr Har fått reda på att Minna Teldes Björsells Sack ska säljas.. Ett av svergies största dressyrtalang enligt mig, vad tycker ni om...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 881
Senast: Rufsan.
·
Dressyr Var och kollade på klubbtävling idag (dressyr). Två ekipage hade lindat benen på sina hästar och en hade benskydd, som dom red med även...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: Russis
·
Dressyr När man säger att hästen trampar, är det början till piaff? eller är det piaff? halvsteg, har mina aningar men är inte säker på vad...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: Ämelie
·
B
Dressyr \"Nytt\" sätt att rida hästar iform. Känner någon igen det? För något år sedan red jag ett tag för en dressyrryttare som hade en helt...
2
Svar
29
· Visningar
4 792
Senast: Matiz
·
Dressyr på storhäst, måste man ha hästpass iår? Förrut har man ju inte behövt ha med sig reg. bevis eller nånting, så därför undrar jag om man...
Svar
6
· Visningar
902
D
Dressyr får man ha ett sånt här pannband på en lokaldressyrtävling (la:1)? Min pålle ska äntligen få tävla men får pannbandet se ut så här...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 666
Dressyr att hästen går omkull är det verkligen möjligt :crazy: :confused: Pratade med en kompis häromdan och frågade hur det gick med...
Svar
16
· Visningar
1 644
Senast: chokladmonster =)
·
Dressyr Ja, kan man det? Eller kommer domaren att tycka att hästen är halt och att man ska utgå? Även om man har vet. intyg på att det bara är...
Svar
19
· Visningar
3 182
Senast: Bubbla
·
Dressyr jag har en 5årig islandsvalack och ska nu börja lära honom lite smått att flytta sig för tryck och öppna, sluta och lite...
Svar
4
· Visningar
986
Senast: Gullan86
·
Dressyr Vet inte om denna tråden ska ligga här, men jag chansar! :D Ska skriva ett specialarbete i skolan om skillnaden mellan rollkur och...
Svar
4
· Visningar
1 071
Senast: Noir
·
M
Dressyr Exakt vad ingår i den? Linjerna, rörelserna etc. Finns det några speciella bestämmelser? Någon som är säker och kan skriva ner allt...
Svar
8
· Visningar
1 812
Senast: pampen
·
K
Dressyr Hár kollat runt här lite på nätet men inte hittat nånting om hur det är med lindor, får man ha det på tävling eller hur är det? Eller är...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: MaLu
·
C
Dressyr undefined Hejsan! Jag behöver hjälp med några frågor om Dressyr. :confused: 1.Vad är det vanligaste dressyr-bettet man har på bl...
Svar
4
· Visningar
1 008
Senast: Spirit
·
Dressyr Får man tävla dressyr med säkerhetsväst? Jag har frågat för något år sedan och då var det delade åsikter om det, jag frågade då även...
Svar
16
· Visningar
1 412
M
Dressyr Jag oroar mig och undrar lite över musiken i en kür. Ifall att man gör küren själv och ävljer ut musik etc och sedan när man tävlar...
Svar
10
· Visningar
1 168
Senast: Saigon
·
F
Dressyr Nu har det "råkat" bli så att jag kanske startar i en lokal dressyrtävling i vår med "min" lilla pålle.. =) Jag har inte råkoll på hur...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: Fasinah
·
Dressyr Behöver man det? Eller är det bara att anmäla sig? Inte aktuellt i dagsläget men kanske i höst/vinter.
Svar
3
· Visningar
799
Senast: lundsbo
·
F
Dressyr Vart har alla tävlingar tagit vägen??? Vad ska ni rida iår? Mål? Jag sitter och letar tävlingar, men i vårt distrikt finns 2...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: Stalone
·
H
Dressyr Jag tänkte tävla en Lokal tävling LC:2 och jag köpte dressyrprogrammen 2003. Om det står LC:2 på Propositionen för en tävling i Februari...
Svar
5
· Visningar
1 097
Senast: Ylva
·
Dressyr Varför finns det så otroligt lite lättare LA tävlingar? Pållen ska upp ett snäpp i år och man vill kanske inte direkt börja rida LA:4. I...
Svar
6
· Visningar
961
Senast: tant agda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka