Något nytt?

Russis

Trådstartare
Var och kollade på klubbtävling idag (dressyr). Två ekipage hade lindat benen på sina hästar och en hade benskydd, som dom red med även när de red själva programmet. Domaren hade ingen kommentar till detta.

Nu undrar jag: Är detta något nytt? FÅR man verkligen ha benskydd/lindor även när man rider själva programmet (inne på tävlingsbanan)? Eller är det som jag tror bara så att just klubben gått med på att det får användas?

Sv: Något nytt?

Nej det får man inte, förmodligen gjorde klubben en undantag eftersom det var en klubbtävling

På klubbtävlingar gäller bara de delar i TR om rör säkerhet i övrigt får klubben bestämma som de vill. Det är alltså helt OK att klubben tillåter benskydd och lindor på banan, de kan också tillåte vilken klädsel och utrustning på hästen de vill (så länge det itne skadar hästen förståss).

På våra klubbtävlingar är det ok med benskydd/lindor. Det är upp till klubben att bestämma. Man brukar även få rida på hackamore om man hars ärskilda skäl. Däremot får man inte det på lokala/regionala tävlingar.

Lånar och svarar till alla:

Tack för svar! :bow: Då vet jag att det inte kommit någon ny regel!

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 428
Senast: Mirtai
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med... 2
Svar
35
· Visningar
4 445
Senast: super
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 063
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka