Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jfrelin skrev:Dressyrtalang? Hästen är ju 13 år och det är ju inte superungt. Ur tävlingssynpunkt tycker jag att de gör helt rätt i att sälja honom. Hon kommer inte längre på honom dessutom kommer både Don Charly och Saigon bli bättre. Avelsmässigt så hoppas jag att han får stanna i Sverige men vem har de pengarna här?
piamar skrev:hej jag tycker inte han skulle säljas ,men det är nog bara bussiness,skulle jag tro ,vad är bäst för Minna eller kalle?
men kontraktet är ju ute,men det är svårt att få någon lika bra
som han är nu? men tiden tar tid att få någon lika bra,...
jag skulle protestera om jag vore Minna,att lägga ner så
mycket jobb,och inte få ett öre för det! att skiljas från en så bra kompis.vem kan få den hästen att gå lika bra?
inte vet jag!?
Lancet skrev:Inte ett öre?? hon får nog mer än några öre...haha...som nån miljon kanske,.,
Rufsan. skrev:En annan sak jag vet oxå är att Pether Markne har fått ett x-antal miljoner att köpa en GP häst för och har varit eller är(?) i Tyskland för att titta på en.
Hoppas det är en fin en och helst en skitbra hingst.
Undrar varför inte Sack är aktuell som ny tävlingshäst åt Pether, han kan ju inte vara värre än Amiral?
Saigon skrev:Nej fy sjutton! Aldrig att en sådan härlig häst skulle hamna hos honom! Jag ryser bara vid tanken!!!
Vem sjutton är det som har gett honom pengar att köpa häst för? Bonde & co??? Det hade varit mkt bättre att investera de pengarna i någon annan ryttare...
Mabuse skrev:Men verkar inte Saigon vara bättre som avelshingst också? Dom tongångarna är i alla fall vad jag har hört från uppfödare. Så som jag ser det är det ingen jätteförlust, Minna har andra bättre tävlingshästar och svensk avel har bättre avelshingstar.
piamar skrev:hej jag skulle inte tveka i två minuter om jag fick honom!!
då skulle jag börja träna massor av elever på sveden,hi hi haha!
han och kalle och piamar ,jihaaa vad roligt men så fint häst!
det skulle lyfta hela rid eliten i Dalarna!
skämtar bara skojar med er !