Sack ska säljas!!

Sv: Sack ska säljas!!

Vi har ju Saigon kvar som jag nog tycker är strået vassare. Han har väl svenskt möderne?

Jfrelin skrev:
Dressyrtalang? Hästen är ju 13 år och det är ju inte superungt. Ur tävlingssynpunkt tycker jag att de gör helt rätt i att sälja honom. Hon kommer inte längre på honom dessutom kommer både Don Charly och Saigon bli bättre. Avelsmässigt så hoppas jag att han får stanna i Sverige men vem har de pengarna här?

Men verkar inte Saigon vara bättre som avelshingst också? Dom tongångarna är i alla fall vad jag har hört från uppfödare. Så som jag ser det är det ingen jätteförlust, Minna har andra bättre tävlingshästar och svensk avel har bättre avelshingstar.

piamar skrev:
hej jag tycker inte han skulle säljas ,men det är nog bara bussiness,skulle jag tro ,vad är bäst för Minna eller kalle?
men kontraktet är ju ute,men det är svårt att få någon lika bra
som han är nu? men tiden tar tid att få någon lika bra,...
jag skulle protestera om jag vore Minna,att lägga ner så
mycket jobb,och inte få ett öre för det! att skiljas från en så bra kompis.vem kan få den hästen att gå lika bra?
inte vet jag!? :banana: :bump:

Inte ett öre?? hon får nog mer än några öre...haha...som nån miljon kanske,.,

Det är nästan 5 månader officiellt som han varit till salu, det är ganska länge för en riktigt bra GP häst att vara till salu, Många av dom riktigt bra hästarna "blir" inte till salu sådär utan dom säljs ju ofta rätt fort. Undermeningen var den att Sack inte är en "sådan bra"GP häst och därmed inte blir så lättsåld. Han är nog inte så okomplicerad att rida heller.
Hade jag varit en bättre ryttare och haft pengarna hade jag gärna köpt honom, men som medelmåttig ryttare tror inte jag att man kan klara av att rida den hästen på ett bra sätt och tyvärr tror jag inte att dom riktigt bra ryttarna vill ha honom :crazy:

Men vi får väl se.

En annan sak jag vet oxå är att Pether Markne har fått ett x-antal miljoner att köpa en GP häst för och har varit eller är(?) i Tyskland för att titta på en.
Hoppas det är en fin en och helst en skitbra hingst.

Undrar varför inte Sack är aktuell som ny tävlingshäst åt Pether, han kan ju inte vara värre än Amiral?

Senast ändrad av en moderator:

Lancet skrev:
Inte ett öre?? hon får nog mer än några öre...haha...som nån miljon kanske,.,

Jag vet inte hur stor andel av Sack hon äger men nog måste det bli mer än en miljon till henne :confused:

Mitt intresse för Sack handlar först och främst om att han är godkänd hingst med prestationer i internationell svår dressyr och att han kommer ur en gammal svensk mödernelinje.

Jag hörde att han blev till salu efter OS, men det kan förstås ha varit planerat länge. Har inte haft några tankar kring att han inte dög som tävlingshäst, utan trodde att det var en ekonomisk fråga.

Visst finns Saigon!

Men ju fler svenskfödda hingstar vi har kvar i landet desto bättre, tycker jag ;)

Rufsan. skrev:
En annan sak jag vet oxå är att Pether Markne har fått ett x-antal miljoner att köpa en GP häst för och har varit eller är(?) i Tyskland för att titta på en.
Hoppas det är en fin en och helst en skitbra hingst.

Undrar varför inte Sack är aktuell som ny tävlingshäst åt Pether, han kan ju inte vara värre än Amiral?

Nej fy sjutton! Aldrig att en sådan härlig häst skulle hamna hos honom! Jag ryser bara vid tanken!!!

Vem sjutton är det som har gett honom pengar att köpa häst för? Bonde & co??? Det hade varit mkt bättre att investera de pengarna i någon annan ryttare...

Saigon skrev:
Nej fy sjutton! Aldrig att en sådan härlig häst skulle hamna hos honom! Jag ryser bara vid tanken!!!

Vem sjutton är det som har gett honom pengar att köpa häst för? Bonde & co??? Det hade varit mkt bättre att investera de pengarna i någon annan ryttare...

Håller absolut med dig, jag hade velat att dom unga lovande framtida talangerna hade fått ta del av dom pengarna istället för en "has been" (eller inte ens det) :crazy:

Mabuse skrev:
Men verkar inte Saigon vara bättre som avelshingst också? Dom tongångarna är i alla fall vad jag har hört från uppfödare. Så som jag ser det är det ingen jätteförlust, Minna har andra bättre tävlingshästar och svensk avel har bättre avelshingstar.

Av precis samma anledning som Görel skrev:
MER SVENSKA HINGSTAR TILL FOLKET :D
*ropar högt så att några uppfödare kanske hör*

Och jag håller med, men har man en hingst som är lite bättre än sin pappa (och dessutom helsvensk, för det är Saigon väl?) så är ju pappans värde inte lika högt längre. :)

Visst är det bra att han lämnat en godkänd hingst, men får han vara kvar i svensk avel finns ju chansen att han kan lämna ännu fler godkända hingstar :D

Har aldrig sett Saigon, så jag känner inte att riktigt kan uttala mig om honom, förutom att stammen är intressant ;)

För all del! Men han har måste ju fått ett par bra avkommor utöver Saigon, vet någon t ex vad Sackhingsten u. Dimona, Maistics mor, blev av? :confused:

Synd att han ska säljas och hoppas bara att han hamnar hos nån duktig/snäll person.... Måste vara ganska svårt att sälja en sån häst, för man vill ju att de ska ha det bra och kunna komma vidare i sin tävlingskariär... Sen e re ju inte lite pengar man snackar om heller ;)!

när man säljer hästar på denna nivå så går det oftast till så här:

Man tillfrågar ägaren är du beredd att sälja hästen för si och så mycket tex 1 milj får dom sen ett bud på 3 milj så går de två miljonerna nu i detta fallt till minna. jag tror att det är nåt liknande fast att minna är lite ägare också så tror jag att det går till på samma sätt..

piamar skrev:
hej jag skulle inte tveka i två minuter om jag fick honom!!
då skulle jag börja träna massor av elever på sveden,hi hi haha!
han och kalle och piamar ,jihaaa vad roligt men så fint häst!
det skulle lyfta hela rid eliten i Dalarna!
skämtar bara skojar med er ! :banana: :bump:

så du skulle börja träna massa elever på sveden bara för att du fick en snygg och duktig häst?..
du kanske borde träna upp dig själv till samma nivå först? eller..

förresten, vem är du? rider ju på sveden själv.

hej..
jag har varit på ridläger på sveden och tycker om stället,,jag är lite bekant med Helene och Göran för min mamma var skol kompis med Helene en gång för länge sedan.och dom känner igen mig sedan jag var på läger har varit där på besök och hälsat på.och genom sv Blå Stjärnan
men jag håller med om att jag måste börja träna själv för att orka med helt enkelt ,så lätt är det inte måste banta först.eller......
jag brukar simma med det är långt från vad som räcker till för komma igång.jag det vore roligt att lära nya elever att rida . för om jag fick låna Kalle till Sveden som en häst att showa med eller ....
att dressyren oxå har en plats ,snälla läs detta med en nypa salt
tack! jag flippar ut i mina drömmar!, dressyren är för lite upp märk sammat jämnfört med hoppning.
som Malin Bayrard med Flippan. hoppas kan man väl ,det kostar lika mycket! :banana: :bump:

du missförstod nog mig lite nu :)

det jag skrev var med ironi, jag var alltså inte allvarlig. får ursäkta om det inte framgick.

Var bara nyfiken på vem du var eftersom jag som sagt rider på sveden själv och det stog att du kommer från Falun!

nu kommer ja antagligen reta massor av er men men...

HUR I HELA HELVETET KAN NI DISSKUTERA EN AV VÅRA ELITRYTTARES SPONSOR KONTRAKT OFFENTLIGT????
om någon vill sponsra en svensk GP ryttare i dressyr borde väl dressryr ryttarna vara glad?? eller är den svenska avundsjukan för stor??
Plus att om pether inte skulle ha den sponsringen tycker ni att ni förtjänar den bättre?? Ni med så många GP starter??

Nu får ni faktiskt ta och ge er!!!

Vi har inte diskuterat hans sponsorkontrakt offentligt?? Vart kan du läsa det?
Sedan har vi inte heller sagt någonstans att vi skulle ha dom pengarna, vart kan du läsa det??

Hade du läst bättre hade du oxå sett att Saigon tyckte någon annan och jag tyckte att en satsning på unga ryttare hade varit mer välförtjänt än en gammal "ingentingare".

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har fått några 18K guldsmycken av mamma som varken hon eller jag vill använda, så hon tycker att jag ska sälja dem. Men hur ska man...
Svar
11
· Visningar
767
Senast: Manji
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 064
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 501
Senast: malumbub
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här. Ja jag har haft skuldsanering Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
13 061
Senast: Bubbla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025