Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Dressyr kom på en liten fundering. hur gäller det nu, får man tävla med säkerhetsväst i dressyr om man har den innanför/utanför kavajen?
Svar
13
· Visningar
1 116
Dressyr 1995 red jag en LC:1, och har kvar papprena från den. Det står vilken poäng jag har fått och maxpoäng, men inte vad som krävs för att...
Svar
9
· Visningar
3 815
Senast: dressyrtinna
·
Dressyr Jag tänkte ta steget från träningstävlingar till regional denna sommar. Vad behöver jag förutom tävlingslicens? Vet att juniorerna har...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: mmiaa
·
C
Dressyr någon som har tips på hur man kan jobba upp ett längre steg? min häst är ganska kort i steget i skritt och trav, jag vill att han ska...
2
Svar
21
· Visningar
4 912
Senast: coletessan
·
Dressyr Märkte när jag red igenom LC:2 och LB:1 (börjar träna inför div III starten nu ;) :bump: ) att min pålle "vinglar" lite fram och...
Svar
11
· Visningar
1 085
Senast: Solvira
·
Dressyr På vissa dressyrtävlingar så är det ju collectingring i ridhuset. Vad tycker ni det är okej att göra där medan man väntar på sin tur?
Svar
6
· Visningar
5 413
Senast: Akustik
·
L
Dressyr vad är det som gäller för LA:6 kandar eller träns
Svar
5
· Visningar
1 111
Senast: lundsbo
·
Dressyr pinsam fråga; men har inget minne av hur man gör en framdelsvändning eller bakdelsvändning. eller jo, vet hur man gör men inte vilket...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: chokladmonster =)
·
F
Dressyr Hoppas det här inlägget kommer rätt nu. Får man tävla med denna padd på en lokal dressyr tävling? Stor häst! :bow:
Svar
3
· Visningar
940
Senast: A-a
·
B
Dressyr Vad händer om man travar igenom galopp delen på ett dressyr program? Blir man utesluten eller får man bara inga poäng på dom momenten...
Svar
18
· Visningar
1 766
Senast: X_tremless
·
S
Dressyr Får man ha vilken färg man vill på kavajen på dressyr tävlingar?
Svar
8
· Visningar
1 355
Senast: tant agda
·
C
Dressyr Får man ha ett vanligt tredelat bett med rundad mitt när man tävlar dressyr på ponny i lokal tävling?? :confused: Och måste man ha...
Svar
11
· Visningar
987
Senast: MaLu
·
P
Dressyr Jag ska hålla ett tal/ föreläsning om dressyr i skolan :) . Nån som har några tips på vad jag ska ha med och hur jag ska förklara det...
Svar
11
· Visningar
5 279
Senast: Akustik
·
Dressyr Hej Jag skall köpa nytt bett till hästen (har ett vanligt tränsbett idag). Tyvärr har jag inte koll på nya Dressyr-TR (har bara ett...
Svar
2
· Visningar
1 159
Senast: tictac
·
C
Dressyr Behöver lite tips och råd av alla er duktiga bukefaliste. :bow: Jag har en underbar häst här hemma som jag rider o tävlar mycket...
Svar
8
· Visningar
1 665
Senast: Grace*
·
C
Dressyr Någon som varit där? Vilka favoriter och idéer fick ni i så fall? Jag var där idag lördag och kollade när de tyska testryttarna red...
Svar
12
· Visningar
2 559
Senast: MissX
·
Y
Dressyr Jag ska på domarkurs i helgen och har då möjlighet att fråga hur TR ska tolkas ifall det inte är tydligt. En fråga jag har lovat att...
2
Svar
26
· Visningar
2 405
Senast: Ylva
·
M
Dressyr Vår klubb ska på kul vara med i dressyrallsvenskan div 2 och jag har blivit tillfrågad att vara reserv i andra omgången eftersom hon som...
Svar
11
· Visningar
951
Senast: Namkos
·
L
Dressyr Ska på lördag rida en LC:2 2000 och sitter och pluggar på programet. Punkt 4 gör mig lite fundersam (AKEMCHE arbetstrav) är det så...
Svar
6
· Visningar
1 339
Senast: tant agda
·
Dressyr :banana: På en häst jag bar hade suttit på 20 min innan tävlingen. (lika för alla, helt okända hästar) Vi red LB:1 och jag fick 149...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: malinsky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod