ofta i ridhuset/på ridbanan?

Sv: ofta i ridhuset/på ridbanan?

fast jag tycker inte vartenda ridpass ska vara ett arbete för hästen, ibland kan dom behöva lite mental avkoppling också. och det får dom inte på samma sätt i ett ridhus. Sen undrar jag varför inte dessa ryttare vill rida mera ute i naturen? är dom helt enkelt rädda?
Det är ju verkligen superhärligt att få vara ute o få frisk luft.
Och har man inte världens bästa ridvägar runt hörnet så kan man ju lasta hästen och åka ngnstans och rida ut, precis som man lätt och enkelt gör till en tävling. Eller varför inte korta av banpasset och förlägga halva passet åtminstonde i skogen!?

Undrar om dagen kommer när man börjar ativera nästan alla hundar i ett ridhus, träna agillty eller dylikt varje dag. Alla djur har rätt att få komma ut tycker jag. inte bara arbetas inom 4 väggar.

Sv: ofta i ridhuset/på ridbanan?

Jag brukar rida lektion ca. 1 gång i veckan och själv 1-2 gånger i veckan (alltså rider jag dressyr ca. 2-3 gånger i veckan). De andra dagarna rider jag ut och då tränar jag allt från galoppfattningar till Öppna och Sluta. Själv så tycker jag att man ska kunna rida lika mycket dressyr ute som inne. Speciellt om man har en lite "tittig" och "hoppig" häst som jag så är det väldigt bra att sysselsätta hästen (och en själv) med något i stället för att hästen ska få chans att hitta på massa dumheter, tex. se monster i buskarna mm. Men alla håller säkert inte med mig om detta ;)
Elin

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 273
Senast: Lady_S
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 051
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 420
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
700
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka