Vad har ni för tävlingsträns?

Sv: Vad har ni för tävlingsträns?

har ett sabre träns och sabre kandar båda med feta nosgrimmor!!! :banana:

Jag har ett träns från Willab bild (ganska dålig bild dock :p )
Tycker det blir så fint med vit profil på pannbandet till hans bläs!

Till dressyr Stübben Elektra (kandarträns med superwide nosgrimma) svart/vitt.
Till annan tävlan Kieffer Gold collection svart med londonfoder och små "steninlägg" också i londonfärg. Har tyvärr inga bilder sorry!

Tävlingsträns
Svart M&N med Pullarnosgrimma- mässingspännen
Kantflätade M&N tyglar

men inte i dressyren hoppas jag :smirk:

Har numera enbart Sabre-träns och kandar till mina hästar. Har kommit fram till att det är dem jag gillar bäst, snygga och hållbara i bra läderkvalitet.

Är för övrigt inget större "fan" av att ha olika träns på träning och tävling. Tycker det är bättre att ha det hästen är van vid och putsa upp det lite extra i så fall. Ibland kan det ju vara det där lilla som gör det... :)

svart träns med brednosgrimma och acheen rem från jacson,men nosgrimman är från hubertus

kandaret är från stübben svart med vitt foder och breed nosgrimma

Min ena har ett svart träns med innåtvända spännen, mässing på pannbandet (likadant som i den andra länken), engelsk normalbred svartfodrad nosgrimma och släta lädertyglar.

Den andra har helt vanlgt svart träns med innåtvända spännen och remontgrimma, släta lädertyglar.

Båda mina hästar är rätt små med fina huvuden så därför har jag inte breda nosgrimmor fastän jag tycker att det är himla snyggt...

*lånar*
jag har ett Knight king arthur, bred aachen med pullback. Den modell som hade runda mässingsspännen förut, numera har dom vanliga halvrundaa i mässing.

pannremen från ett annat träns med mässingsnitar (ser ut som höök's billiga modell men det är det inte!!)

tyglar: har inte haft några... har nu köpt Capone läder med stoppar, mässingsloop.

Bett i mässing till förstås!

Linn_89 skrev:
jag har precis köpt det här från ridsportshopen..ska ha det i vår när jag tävlar! :D vi debuterar! (Det är svart pannband med vitt ofder ist. för helsvart) Svarta lädertyglar med stoppar (smala) istället för de hårda vävribbtyglarna på bilden! ;)

D4201.JPG

Vilket fint träns..! Hur mycket kostade det?
Funderar på om jag ska köpa ett nytt träns till min lilla pålla... Har ioförsig ett fungerande, med remontgrimma, men det kan ju vara bra att ha två att variera mellan..!

Tränset kostar 358:- men det finns dessverre bara i Cob och full size.. Iof har jag full till min Maxade D-ponny så cob borde passa på Liten ponny.. Ganska små i storlekarna.

Hej!
jag ska till och köpa ett nytt tävlingsträns, några förslag?

Kriterier:
- Svart
- Vit fodring på nosgrimman (dressyr, mycket bred, smal aashen rem)
- Finare märke.
- Gärna dyrt :D hihi, pappa betalar.. ;)

Gärna bild länkar :D

Har ett stübben Diana som jag har bytt nosgrimma på till stübbens super breda. Ebony färgat

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sportbladet har tagit del av en mängd bilder som avslöjar hur flera toppryttare i dressyr sätter för högt tryck i munnen på sina hästar...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 273
Senast: Lady_S
·
Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 632
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 420
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka