Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

J
Dressyr Hejsan! Jag har ett islandssto som jag precis har lärt piaff, från marken. Däremot får jag inte riktigt till det från ryggen...
Svar
2
· Visningar
840
B
Dressyr I dressyr ska man alltid ha lite snyggare häst än i hoppning men asså måste man ha töntiga rosetter i manen? Man får väl ens inte ha...
Svar
9
· Visningar
1 124
Senast: tant agda
·
F
Dressyr Är det nån som vet hur det går till på en lokaltävling? Måste hästen ha licens? Måste man ha kavaj? :confused:
Svar
18
· Visningar
1 813
Senast: hoppar&studsar
·
Dressyr Hur viktigt har ni upplevt att bra gångarter är när man tävlar dressyr? Tycker ni det är bra/dåligt?
2
Svar
22
· Visningar
2 191
Senast: Akustik
·
Dressyr Den 17:e April har min klubb en lokal dressyr med div. III Omg. 1. Programmen är m.a.o LC:2 och LB:1, funderar nu på om jag ska våga...
Svar
17
· Visningar
1 151
Senast: cactuspower
·
Dressyr Är ingen "nosgrimma-motståndare" (även om jag tycker alla hästar BORDE kunna ridas utan...) men nu fick jag nästan nog. Våran klubb...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 511
A
Dressyr har klurat på en sak.. Kan det bli 2 vinnare av dressyr DM? Eller hur gör man upp om man rider på samma poäng? Om det går att få 2...
Svar
12
· Visningar
1 298
Senast: Akustik
·
M
Dressyr Måste man ha delade bett när man tävlar? tacksam för svar
Svar
2
· Visningar
850
Senast: nanni
·
D
Dressyr Hej! jag undrar bara om dom har ändrat reglerna för hur höga procenten måste vara på dom tre LA programen eller är det fortf mins 58%...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: bokslukaren
·
M
Dressyr Jag har precis fått en ny häst som ska ridas till under vår och sommar. En underbar frieservalack som mest blivit körd i sitt liv. Det...
Svar
11
· Visningar
1 207
Senast: Trissa
·
W
Dressyr Hur kan jag förbättra min 3 åring bakbenaktivitet i skritt och trav. Hon har lätta rörelser men trampar inte igenom riktigt i bak. Jag...
Svar
4
· Visningar
1 555
Senast: Warmia
·
T
Dressyr vet inte riktigt var jag ska ställa den här frågan.... när man rider eller kör så håller en av våra hästar sin svans lätt lyft, det...
Svar
7
· Visningar
951
Senast: bokslukaren
·
R
Dressyr Finns det någon som kan antingen maila det till mig eller skriva ut det här, dom har skrivit fel i proppen och skrivit 2003 men nu helt...
Svar
4
· Visningar
1 382
Senast: Rufsan.
·
Dressyr Behöver lite tips om övningar som kan lösa mitt problem. Problemet är att jag har en häst som är otroligt sned i sidorna.(när man...
Svar
14
· Visningar
1 601
Senast: skrållan
·
Dressyr Vilka rörelser ingår i dessa klasser?
Svar
5
· Visningar
1 830
Senast: Ylva
·
A
Dressyr Om man t.ex. behöver korrigera en rörelse, säg om galoppen far iväg eller om hästen brallar hur bedöms det? Är det bättre att bara rida...
Svar
10
· Visningar
1 469
Senast: Skruttan
·
Dressyr Jag måste bara fråga. I dressyrprogrammen så står det ju på slutet att man ska rida ut från banan i fri skritt. Vad händer om man...
Svar
13
· Visningar
1 577
Senast: Ylva
·
Dressyr har en liten fundering angående bomlösa sadlar. jag har en freeform till min häst...får jag tävla dressyr i den eller måste jag ha en...
Svar
12
· Visningar
1 348
Senast: Beppo
·
A
Dressyr Hur tycker du att en bra dressyrhäst ska se ut? Kraftig/nätt? Färg? Mankhöjd? temprament? :) Carro
2
Svar
29
· Visningar
4 046
Senast: Morotsbiten
·
K
Dressyr Jag ska tävla en häst som är väldigt svår att få ner på tygeln. Jag undrar hur ni brukar göra för att få hästen att gå fint? Får jag ner...
Svar
18
· Visningar
6 104
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka