Så vem beundrar ni?

Sv: Så vem beundrar ni?

Kissing Spine skrev:
Tack tack Trassla och Breccia_.
Hon är verkligen helt otrolig :) Jag blir helt varm när man ser henne dansa fram, ska bli kul att se hur hon utvecklas! Någon som vet varför hon inte var med i OS laget?

Därför att det är oerhört svårt att ta en plats i det tyska laget för det fullkomligt väller av ryttare som är lika bra och bättre.

Mm, förstod också det när jag märkte att hon var från Tyskland :/
Men synd ändå, hon kom ju trots allt 5:a i VM.
hade velat sett ju :( Fick trösta mig med mitt inspelade band hemma :love:

Tinne, hon rider och sköter hästarna med otrolig perfektionism!!
Hon har disipin på sina hästar, samtidigt som hon alltid ser till hästarnas bästa, oavsett vad det gäller.
Och dressutom har hon en bra utlärningsförmåga !!

Egon von neindorff och kyra..även jan brink är några favoriter. Men jag tycker ofta att ryttarna stressar fram genom programmen i kuren osv nuförtiden. lite synd! Sällan man ser en äkta sjuhelvetes piaff. Mer samling tack! Jag tycker att Anky är en fröjd för ögat när hon har hästen på tävlingsbanan..På hemmaplan är hon en tyrann. Fy! :eek:

Javisst. Hon kanske inte är världens bästa inom just tävlingsgrenen men hon verkar ha ett humant förhållande till sina hästar och sitt träningssätt...inga plågsamma genvägar som ankys , men hon klarar ju sig bättre på tävlingsbanan..vad gör man inte för domarna :smirk:

Vad menar du med "plågsamma genvägar som Ankys"? Var går gränsen mellan gott samarbete mellan häst och ryttare och när ryttaren går över gränsen? När bör hästen tillrättavisas och hur i så fall? Har inga svar på detta men kankse någon annan har.

Kyra är ju outstanding, dels för sin egna talang men har även ett vidspännande synfält och inser att alla hästar är individer. Dessutom tycker jag att det är lite kul att hennes utseende skiljer sig lite från alla superlånga/smala dressyrryttare. Det ger oss vanliga kortbenta nytt hopp.
Sedan beundrar jag min tränare Nina Bengtsson för hon kan plocka fram det bästa ur alla!

Liknande trådar

Ridning Känner ni till radioprogrammet "Spanarna" på P3? Det här är lite av en spaning, inget fakta utan mer bara något jag tycker mig ha...
2
Svar
34
· Visningar
2 759
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar