Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Madeleen skrev:Förstår inte varför alla har så mkt emot nosgrimmor.
för det dörsta, tror ni att hästana vill ha ett bett i munnen som styr vad dom ska göra.
man kan inte komma ifrån att vissa hästar gapar eller tuggar frenetiskt.
hur ska man få hästen att sluta med det utan att sätta på en nosgrimma.?
tror ni att man kan övertala hästen att sluta.?
när hästen gapar så komer den undan bettet och såklart de vill det, när hästen då gapar och "smiter" så blir det en evig dragkamp eftersom ditt tygeltag inte gör någon inverkan och hästen "slipper undan".
Okej det är inte naturligt att spänna hop hästens mun, men är det naturligt att tvinga den att samla sig i en massa rörelser, är det okej att tvinga den att hoppa över hinder eller dra vagn?
Det är inte ens naturligt att rida dom egentligen så..
Tänk efter vad vi har gjort dom till..
Madeleen skrev:Förstår inte varför alla har så mkt emot nosgrimmor.
för det dörsta, tror ni att hästana vill ha ett bett i munnen som styr vad dom ska göra.
man kan inte komma ifrån att vissa hästar gapar eller tuggar frenetiskt.
hur ska man få hästen att sluta med det utan att sätta på en nosgrimma.?
tror ni att man kan övertala hästen att sluta.?
när hästen gapar så komer den undan bettet och såklart de vill det, när hästen då gapar och "smiter" så blir det en evig dragkamp eftersom ditt tygeltag inte gör någon inverkan och hästen "slipper undan".
Okej det är inte naturligt att spänna hop hästens mun, men är det naturligt att tvinga den att samla sig i en massa rörelser, är det okej att tvinga den att hoppa över hinder eller dra vagn?
Det är inte ens naturligt att rida dom egentligen så..
Tänk efter vad vi har gjort dom till..
PathOfClovers skrev:Nu har jag bara tävlat ponny så jag har inte tävlat med kandar, men jag red henne ibland barbacka, tvådelat tränsbett, ingen nosgrimma, inga sporrar. Hon gick exakt likadant som på tävling när jag hade sporrar, hon hade sadel, aachennosgrimma.
"Men saken är j det att MÅSTE man som syttare slänga på skarpa 2 bett i käften på hästen MÅSTE ha sporrar för att kunna få hästen gå i denna fina form? Då kan man inte rida enligt mig..."
Vem har sagt att kandaret och sporrarna är till för att få hästen att gå i den formen? Det är snarare tvärtom, de som säger sig inte kunna rida på kandar eller sporrar, det är DE som har problem.
Morotsbiten skrev:Få hästen att gå i SAMMA form fast du rider barbacka och med vanligt tränsbett och inge nosgrimma då och BEVISA att man verkligen kan rida!!!
INTE många som klarar av det kan jag säga!!!!