Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hur höga är egentligen kraven på en lokal dressyrtävling. Vad tittar domaren på mest? Är det noggranna vägar, sits, balans, hästens...
2
Svar
27
· Visningar
2 965
N
Dressyr Kan man, fastän man kanske inte är 100% redo, vara med på en dressyrtävling ändå (lägsta nivå förstås)? Detta för att både hästen och...
Svar
9
· Visningar
1 056
Senast: Krokodilen
·
C
Dressyr Jag är väl tidigt ute, men... Förra året hade någon (Rumpnissen?) sammanställt en lista med procent för olika ekipage, väldigt...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
22 828
Senast: Breccia_
·
M
Dressyr Var och kollade på ponnydressyr idag och fick min förvåning se att några av ponnyerna hade remontnosgrimma jag trodde man var tvungen...
Svar
4
· Visningar
1 151
Senast: VulkanoRosa
·
N
Dressyr Hej alla kunniga! Nybörjare som jag är, så undrar jag om man får vara med och tävla (i dressyr) på en klubbtävling hos en klubb man inte...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Ylva
·
A
Dressyr Jag är ju den där tjejen som skall tävla min livs första tävling nu den 7/5. :crazy: Det blir LB:1 eftersom det är det programmet som...
Svar
6
· Visningar
1 169
Senast: Annki
·
Dressyr Ar det nagon som vet vad det ar for musik Jan Brink har i sin freestyle? Nagon kom fram till min chef pa tavling och sa att hennes...
Svar
9
· Visningar
1 944
Senast: Cronis
·
Dressyr Nu tror jag att ja börjar förstå mej på er som tävlar dressyr :) Har typ alltid tänkt att det är inget för mej ,em idag red jag...
Svar
3
· Visningar
1 184
Dressyr Är det någon som har något tips på hur man tränar en häst som är otroligt tittig på det vita dressyrstaketet inne på banan? Han blir...
Svar
18
· Visningar
3 045
Senast: Mimmi Lore
·
L
Dressyr Jag är inte så hemma på dressyrdetaljer. Jag rider egentligen bara westernridning men har nu börjat lite smått att även komplettera min...
Svar
14
· Visningar
1 200
Senast: DINA
·
T
Dressyr Har vi några utbildade tränare här på forumet? Jag sitter här och funderar på att starta om från början med dressyrträningen. Min...
Svar
10
· Visningar
1 881
Senast: tretjak
·
Dressyr Få en häst göra tre starter på en dag i lokal dressyr? Ev med olika ryttare.
Svar
11
· Visningar
900
W
Dressyr Hej! Jag vill få tipps på hur jag kan träna min häst att få bättre trav! Min vuxna häst har en riktigt bra trav naturligt så jag...
Svar
4
· Visningar
2 326
Senast: DINA
·
M
Dressyr När ni ska beräkna er starttid, vad räknar ni per ekipage då? Det här rör sig om en LB1 och jag tror programmet tar cirka 4.5 minut.
2
Svar
29
· Visningar
3 978
Senast: Vimsan
·
Dressyr Satt och kollade igenom papprena från fyra års testet som mitt sto gjorde å då står det att hon har en markbunden trav...men alla jag...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: Jempa
·
Dressyr Får man tävla med barfotaboots egentligen, typ Boaboots? Man får ju inte tävla med skydd eller boots, och Boaboots ger ju ungefär samma...
Svar
5
· Visningar
1 388
Senast: lill_flesky
·
Dressyr Var på tävling idag, som åskådare, eftersom hästen skadat sig i tors.. :cry: Iaf, ett av ekipagen hade blivit utesluten för hon...
Svar
18
· Visningar
1 439
Senast: Nalle_Björnen
·
Dressyr Jag undrar om man får ha en medhjälpare på framridningen som hjälper till med drivningen från marken? Alltså någon som kan stå med ett...
2
Svar
26
· Visningar
2 155
Senast: Darbhanga
·
C
Dressyr Jag har pm:at moderator IngelaH men inte fått svar än (det var iofs inte så många timmar sen och jag tror inte att hon har varit online)...
2
Svar
20
· Visningar
2 498
Senast: VulkanoRosa
·
Dressyr Eftersom det var många härifrån som skulle vara med och tävla så skriver jag en tråd om tävlingen eftersom jag själv ska vara med (eller...
2
Svar
39
· Visningar
2 330
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar