B
Beauty_Boss
Sv: Krav i LC:2???
Okej Nä, jag tycker att man ska rida den klass som man själv känner sig redo för.
Elin
Okej Nä, jag tycker att man ska rida den klass som man själv känner sig redo för.
Elin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oidi_pus skrev:Jag har varit domarsekreterare en hel del och i LC är kraven låga. Utför allt så bra du kan och tänk på att hålla tempo och försök att var så exakt du kan så kommer det att gå super! Sträcka bara på dig och tänk dig själv som vinnare så rider du bättre. Lite självsäkerhet och lite action förhöjer din ritt märkbart! På en lag tävling är det överlag sämre standard. Jag jämnförde mina resultat från olika tävlingar med samma domare och är mycket högre placerad på lag tävlingarna även om hästen inte gått nåt vidare! Vilket distrikt är det du tävlar i?
LYCKA TILL
DINA skrev:Tjo!
I LC är det numera "lag" (hehe) på att hästen ska gå i arbetsform, på tygeln alltså, det behövde den inte tidigare... Men formen får/SKA vara låg och behöver inte vara jättestadig.
Sådärja, där satt den
Cowabunga skrev:Vad är konstigt med detta?
Hästen som jobbar i en bättre form, är mer mellan hjälperna och framför skänkeln kan givetvis utföra rörelserna bättre än den som inte är det. Hur hög nacken är har inte med saken att göra, men ofta hänger ju detta ihop med hästens utbildningsståndpunkt.
tant agda skrev:kommer (tack gode gud) inte riktigt ihåg hela det programmet, men de e iaf en väldig massa långsidor i trav och fyra halter i programmet tror jag....totalt ologiskt!