Krav i LC:2???

Sv: Krav i LC:2???

Okej :p Nä, jag tycker att man ska rida den klass som man själv känner sig redo för.
Elin

Tjo!
I LC är det numera "lag" (hehe) på att hästen ska gå i arbetsform, på tygeln alltså, det behövde den inte tidigare... Men formen får/SKA vara låg och behöver inte vara jättestadig.
Sådärja, där satt den :D

"Men formen får/SKA vara låg och behöver inte vara jättestadig."

Var har du fått detta ifrån? Enligt TR ska hästen vara på tygeln och ska vara i den samlingsgrad som rörelsen kräver för att utföras korrekt.

Kulatt du fått bättre resultat på lagtävlingarna. Själv va jag otävlade div 3 i helgen o både ja o hästen visade verkligen våran bästa sida. men ändå fick man bara negativa kommentarer och bara 6or och 5or vilket jag inte tycker är speciellt bra..
Känns som man alltid kommer vara sämst även att hästen går kanon om man inte har en häst med otroliga gångarter och framåtbjudning. :angel:

Oidi_pus skrev:
Jag har varit domarsekreterare en hel del och i LC är kraven låga. Utför allt så bra du kan och tänk på att hålla tempo och försök att var så exakt du kan så kommer det att gå super! Sträcka bara på dig och tänk dig själv som vinnare så rider du bättre. Lite självsäkerhet och lite action förhöjer din ritt märkbart! På en lag tävling är det överlag sämre standard. Jag jämnförde mina resultat från olika tävlingar med samma domare och är mycket högre placerad på lag tävlingarna även om hästen inte gått nåt vidare! Vilket distrikt är det du tävlar i?

LYCKA TILL

jag försöker tänka på att hästen ska få gå i lite lägre form i lc programmen men jag vet domare nu som tycker att hästen ska gå i mycket högre form även i lc. hästarna som nu blir bra bedömda i lc går i samma form som dom som rider typ la.3 :confused:

DINA skrev:
Tjo!
I LC är det numera "lag" (hehe) på att hästen ska gå i arbetsform, på tygeln alltså, det behövde den inte tidigare... Men formen får/SKA vara låg och behöver inte vara jättestadig.
Sådärja, där satt den :D

Vad är konstigt med detta?

Hästen som jobbar i en bättre form, är mer mellan hjälperna och framför skänkeln kan givetvis utföra rörelserna bättre än den som inte är det. Hur hög nacken är har inte med saken att göra, men ofta hänger ju detta ihop med hästens utbildningsståndpunkt.

Jag tycker det är tråkigt att det är så.. För då har man som lite mer orutinerat ingen chans alls. och dom som rider hästarna med 75% i en lc och lb tycker jag kan gå vidare?el är det kul att rida emot dom som inte har en chans att slå o plocka två blågula rosetter varje gång? :idea:

ja menar man vill väl ha lite utmaning? och gå vidare när hästen faktiskt kan hävda sig i betydligt högre klasser.

jag tycker det är tråkigt att det ska kräva sååå mycket i så låga klasser. om du fattar

Cowabunga skrev:
Vad är konstigt med detta?

Hästen som jobbar i en bättre form, är mer mellan hjälperna och framför skänkeln kan givetvis utföra rörelserna bättre än den som inte är det. Hur hög nacken är har inte med saken att göra, men ofta hänger ju detta ihop med hästens utbildningsståndpunkt.

tant agda skrev:
kommer (tack gode gud) inte riktigt ihåg hela det programmet, men de e iaf en väldig massa långsidor i trav och fyra halter i programmet tror jag....totalt ologiskt!

Jag tror du tänker på gamla LC:2 an. Där var det många mystiska svängar och vägar. De gjorde om programmet 2003 tror jag och passar nog utmärkt om man är på den nivån. Du slipper bla de två galoppvolterna som är i LC:1 an.

Till trådskaparen. Vägarnas rätta ridande är jätteviktigt samt tydliga tempoväxlingar. Dock så räknas formen och lättheten in också.

Mvh//LG

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 452
Senast: Nevermind
·
Dressyr Sitter hemma med en dryg förkylning och har då tid att fundera och klura. Funderar på vår sports framtid. De senaste åren har det hänt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 745
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 240
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V