Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
Hoppning Orkar inte ta fram mitt TR:P så ja frågar här bara snabbt. Har glömt hur det är. På lokal o uppåt får man ju inte tävla i en tröja med...
Svar
14
· Visningar
1 236
Senast: pollan
·
Hoppning Skulle behöva tips på en bra och enkel bana för att sätta igång med hoppningen igen. Tänkte bygga en bana på ca 5-7 hinder imorgon, men...
Svar
15
· Visningar
1 110
Senast: Typen
·
A
Hoppning Vem är det? Det finns ju en tråd om bästa i världen. Bästa svenska då? Mynta är väldigt fin Classic H gillar jag oxå, men han är...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 094
Senast: foxtrot
·
Hoppning Jag skulle vilja ha tips på bra hoppövningar som man kan göra med en unghäst som inte är hoppad mer än ett par gånger. Skriv gärna...
Svar
13
· Visningar
11 611
Senast: domino
·
L
Hoppning Hej! är det någon som vet vart man kan leta upp tävlingsresultat utomlands? Skulle bli oerhört tacksam
Svar
4
· Visningar
934
Senast: little_blondie
·
F
Hoppning Hej. är det någon som känner likadant? Är rädd för att hoppa. Jag vet vad det beror på men jag kan ändå inte komma över det. är det...
Svar
8
· Visningar
1 014
Senast: Travanti
·
M
Hoppning Nu har vi varit iväg på första tävlingen. 90 klassen var kaos :crazy: Jag tappade stigbyglarna för att jag inte hade...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: cardior
·
Hoppning Min dotter har endast varit med på Klubbtävlingar , men nu vill hon börja tävla på lokala. Vad behövs för ryttare / häst ? Grönt kort...
Svar
11
· Visningar
1 265
Senast: HoppFantasten
·
G
Hoppning Hej alla glada hoppmänniskor som gillar att tävla. Visst är det kul:rofl: :rofl: :rofl: MEN det skulle vara ännu roligare om vi kunde...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 307
Hoppning Får man tävla unghäst (4år) på silikonbett? Eller får de bara lov att gå på bett i metall?
Svar
12
· Visningar
1 810
Senast: pollan
·
Hoppning Jag har funderat på det lite idag för jag ska nämligen på clearound imorrn och jag vill verkligen komma runt felfri! och min häst blir...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 799
Senast: Henchen
·
Hoppning Jag skulle behöva hjälp med några olika avstånd, mellan travbommar, galoppbommar, mellan hinder, mellan bom och hinder, studs, ja allt...
Svar
7
· Visningar
1 324
Senast: filurixx
·
M
Hoppning Om man tar grönt kort, kan man ha det hela livet utan att det "går ut". Kostar det någon avgift per år att ha grönt kort?
Svar
8
· Visningar
1 593
Senast: Malino
·
D
Hoppning Får en ryttare som på lördagen ridit Elit (på storhäst) lov att på söndagen rida Div 1 med en annan häst?
Svar
11
· Visningar
1 078
N
Hoppning vi har funderat på att köpa en 5-årig valack 160cm den är bra utbildad i dressyren men bara skogs hoppad hur lång tid har det tagit för...
Svar
3
· Visningar
831
Senast: Arwyn
·
Hoppning Undrar vilket avstånd som är normalt för en stor häst (165 cm) med rätt stort steg; upphöjda travbommar (ett steg i mellan) och upphöjda...
Svar
2
· Visningar
1 584
Senast: clint Eastwood
·
Hoppning Andra omgången av div tre i stockholm går ju på söndag. I ryttar meddelandet står att EFTER lagklassen blir det prisutdelning för totala...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: Henchen
·
Hoppning Nu måste jag bara skryta lite. Den nya tysken dvs Lukas tvillingbror som kom till mig i slutet av Augusti har i år gått 5st klasser och...
Svar
14
· Visningar
1 398
Senast: gylle
·
Hoppning Hej Dottern funderar på att behålla ponnyn (maxad D med bra hoppkapacitet och mycket stor galopp) ett år "för länge" och tävla den som...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 261
Senast: matjo537
·
H
Hoppning Hur högt är LD LC LB LA För stor häst? Tack i förhand:) :D
Svar
8
· Visningar