C
Choklad
Sv: Ponny på storhästtävlingar?
Och varför förklarar du det för mig när jag redan har skrivit allt det själv??
Och varför förklarar du det för mig när jag redan har skrivit allt det själv??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det har du rätt i, där hade jag fel....och det är väl så att den som begär omätningen får väl oxå betala den!.....men om min ponny är över 1.48 när jag slutmäter henne nu så blir hon häst...de är väldigt stränga på hästkliniken....så jag förstår inte hur folk kan få en D-ponny på 1,44 att bli c-ponny, det är ju verkligen mygel...eller?Snuffsan skrev:Nej, nu får du nog läsa på. Så är det inte.
Begär någon ommätning ska denna göras inom viss tid och före nästa tävling. Och då placeras ponnyn i den kategort den då mäts till.
Din fråga löd så här:Choklad skrev:Och varför förklarar du det för mig när jag redan har skrivit allt det själv??
Lady_S skrev:Min syster tävlar vår c-ponny som häst och det går alldeles utmärkt! Det gäller bara att de kommer rätt in i kombinationerna så går det bra, men man vill ju alltid komma rätt så... Det är nog lite olika vad andra ryttare tycker vissa tycker det är roligt medan andra säkert inte alls tycker det är roligt om hon skulle slå dem. Men jag tycker inte att ni ska bry er om vad folk tycker, vill ni tävla ponnyn bland hästar, gör det! Dock får man inte tävla högre än 1,20 m med en ponny i hästklasser (1,30 med dispens).
rocki skrev:Ja det har du rätt i, där hade jag fel....och det är väl så att den som begär omätningen får väl oxå betala den
Så här står det i TR:rocki skrev:Är det sant? det visste jag inte...det sa de inget om, att man inte fick tävla högre än 1.20 :smirk:
Ha ha skulle inte heller vilja bli slagen av en liten c-ponny.... man får väl söka dispens då nästa år............
rocki skrev:tro inte allt du skriver är exakt rätt....
Man kan vara helt övertygad om att man har rätt och ändå ha fel...Snuffsan skrev:Säger som Choklad, varför svarar man i regelfrågor när man inte vet?
Jaa ,jag hade bestämt för mig att det va så tyvärr, men ibland när man tro och är säker på det, så kan man ända ha fel, skriver inget jag inte vet med flit,,,men detta börja bli lite tjatigt nu....alla säger vi fel ibland, fast vi är säkra på att det var så.... Jag hacka aldrig på någon på detta viset om de skulle ha fel..... Fast vissa mår ju bra av sådant.....tyvärr...........Lady_S skrev:Man kan vara helt övertygad om att man har rätt och ändå ha fel...
Inte jag heller.....Choklad skrev:och var har jag påstått det??, men i rena regel frågor så svarar jag om jag inte vet hur det ligger till, svarar inte för svarandets skull.
Ska ringa ridsportförbundet en gång till, för så sa de inte till mig.... så jag tro inte på detta, i så fall ljög dem för mig...Minelli skrev:Tänk bara på att när lillasyster blir 19 inte bör ta upp den som stor häst för då går den aldrig att få ner till ponny igen. Man får bara göra ett sånt byte. Upp till stor och sen ner till ponny sen får man välja vad hästen ska vara resten av dess liv.