Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

G
Islandshäst Hejsan! Finns det någon här som tävlar dressyr på sin islandshäst? Undrar lite vad det finns för klasser och vad "beteckningen" för...
Svar
7
· Visningar
1 081
Senast: Marica
·
Islandshäst (Har snott denna trådidé från dressyr.) Hur mycket tränar du själv, förutom ridningen? Ryttare har väl varit lite dåliga på det där med...
2
Svar
20
· Visningar
1 725
Senast: prydi
·
Islandshäst ja, ibland kan då gå som man inte tänkt sig :) Har haft mitt halvblod ute på foder i 2 år, men nu när jag bor på gård och har både...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: Balderum
·
Islandshäst Jag undrar hur det ligger till med bettreglerna nu inför VM får man tävla med pelham och delta med en tygel? Marica
Svar
12
· Visningar
1 458
Senast: Boj
·
L
Islandshäst Hej! Finns det någon som har någon som helst koll på hur lagen ska plockas ihop och när de är klara? Jag undrar hur det ska funka, för...
2
Svar
21
· Visningar
1 624
Senast: Lillmifflan
·
G
Islandshäst I slutet av 70- och början av 80-talet rasade en ganska infekterad debatt inom islandshästsverige. I centrum stod ett antal hingstägare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 521
Senast: Isold
·
L
Islandshäst Hur utbildar man en unghäst, hur rider man in en isis unghäst? Svara gärna! :bow:
Svar
8
· Visningar
1 117
Senast: felicia_
·
S
Islandshäst Har nu en nyinriden islanshäst hemma som jag är hästvakt åt i ett par veckor. Han har varit på kurser och på utbildningar men han...
Svar
3
· Visningar
974
Senast: chrysler
·
Islandshäst Enligt Jordbruksverket så gäller inte reglerna om att reglerna för Islandshästar skall följa ursprungslandet för rasen, då Island inte...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 886
Senast: sambaengi
·
I
Islandshäst Jag rider i Hackamore och finner det svårare att tölta med bra bärighet och rätt takt. Har ni några tips hur vi ska göra...
Svar
8
· Visningar
1 091
Senast: islands_lover
·
Islandshäst har fått lämna mig. Han avlivades här hemma på gården den 28 juni p g a att tänderna var så trasiga att han inte längre fick i sig det...
2
Svar
22
· Visningar
2 625
Senast: Pocahontas
·
E
Islandshäst Hej! Nu äntligen har jag tid att talaom hur det har gått för mig å Skjóni efter det att han opererades i maj. De första 2...
Svar
4
· Visningar
1 351
Senast: ewa_85
·
T
Islandshäst åldersgräns på hästen i tävlingar Hej När är en islands häst är för gammal att tävla "(i islandshäst tävlingar)" finns det några regler...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: Båbbe
·
Islandshäst Satt och diskuterade med en vän en häst som min ridlärare funderar på att ta hem från island.. Jag tyckte hästen såg lite mager ut, inte...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: Carla
·
S
Islandshäst Sto född 89, 5 gångare, tävlad nationellt (A-klass 5 gång), båda föräldrarna 1:a klass med tävlingsmeriter, har haft föl, dräktig med...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 053
Senast: sambaengi
·
Islandshäst Vad är VM-lägret som det står vilka ungdomar som blivit uttagna till på SIF:s hemsida?
Svar
2
· Visningar
881
Senast: keilir
·
G
Islandshäst Hej på er! Jag är nyfiken på om det finns någon/några här som rider Westernstuk på sin Islänning? Jag gillar nämligen mkt i den typen av...
2
Svar
20
· Visningar
2 633
Senast: Geisli
·
S
Islandshäst Exteriör på häst. Här är min blivande häst, ett 5 årigt sto e.Þorri frá Þúfu u.Kolbrá frá Dalsmynni Hon är troligen 5 gångare, import...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
20 352
Senast: marijaa
·
P
Islandshäst Finns det någon som känner till om det finns islandshästuppköpare i trakten av Enköping-Strängnäs-Eskilstuna? Ska sälja min isis och är...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: Pellan
·
Islandshäst Visserligen är det semestertider för moderatorer men när EN enda tråd på förstasidan håller sig något så när till ämnet träning och...
Svar
12
· Visningar
1 543
Senast: josse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka