Sv: Pris på häst?
chrysler skrev:
Shit!
Du borde hålla kurser i överlevnad
Vilken tur att allt gick så bra å att det inte var ngn häst med heller!
Om du bara visste! Jag har skadat mig varje år minst en gång om året eller fått någon allvarlig sjukdom/allergi så jag måst uppsöka sjukhuset, sedan jag var 6 år. Har tappat räkningen hur många ggr jag varit nära döden faktiskt. Kan säga som så att jag tagit kring och troligen över 200 röntgenbilder, varit sövd 12 ggr, och detta var min 4:e trafikolycka och tredje bilen som blev totalskrot! Har voltat 1½ varv en gång i en liten Fiat Ritmo och bilen var intryckt i taket överallt utom där jag satt! Detta pga att den slog ner på passagerarsidan båda gångerna eftersom jag snurrat en ½ varv först för att försöka undvika att fronta med ett träd i diket. Bilen totalskrot. Blev påkörd i sidan av en som inte såg mig och körde rätt ut och den gången höll jag på att preja ett äldre par och var bra nära att krascha bland bensinpumparna på en mack. Bilen totalskrot. Krockade med ett rådjur i 90 men behövde bara byta fronten och så nu detta.
Dessutom har jag ridit omkull två ggr och landade på skallen ena gången då hästen försvann under mig. Vägen var underminerad efter tjällossningen och vi kom i ökad tölt nerför en backe. Jag har hamnat under hästen med benet en gång när den trampade fel ut i ett dike under en snabb galopp. Den ville inte stanna och gick på sidan när jag försökte bromsa den. Foten blev ganska illa klämd och jag bröt ett par revben. Hade både hjälm och säkerhetsväst. Men hästen var väldigt lydig efter detta... Red hem den, för jag hade inget val. Gå kunde jag inte. Gjorde så ont så skritt och tölt var deta enda jag klarade. Glad det var en islänning... Var hemskt att dra av ridstöveln men jag bet ihop för jag tänkte inte låta någon klippa sönder den...
Jag har blivit avslängd och brutit båtbenet men det otäckaste var att hästen trampade några cm från mitt ansikte med en bakhov. Jag kan göra listan mycket längre. Jag har ärr på hjärnbarken efter en hjärnskakning men klarade mig utan bestående men dock fick jag äta tabletter i 6½ år efteråt, ryggskada, knäskador, whiplash, haft axel ur led förut, brutit nyckelben, fingrar, handledsskador, haft 41 graders feber två ggr pga njurbäckeninflammation som var allergisk, hade Taiwaninfluensa, dubbelsidig lunginflammation, halsfluss, bihålleinflammation och öroninflammation samtidigt och hade drygt 40 graders feber i 8 dygn. Svimmade av dubbla pencillinkurer och är sedan dess allergisk mot pencillin. Tohg ett halvår innan balans och syn var helt återställda och kroppen hämtat sig.
Jag har fått hormoslyr i mig som 8-åring och är efter det överkänslig och hyperallergisk mot gräs och korgblommiga växter. Men jag hoppas att all röntgenstrålning skall ha tagit död på alla eventuella cancerceller då hormoslyr är såväl allergent, mutagent (förändrar arvsanlagen) och cancerogent. De två som sprutade var "höga" eller "fulla" av hormoslyr och såg inte att kraftledningen gick in över vår tomt där jag lekte.
Men trots att min osteopat säger att få skulle stå ut en kvart med alla de skador jag har i kroppen, så känner jag mig friskare och starkare än genomsnittet. Det handlar om tanken och viljans kraft och att tro på sig själv. Men jag har också elittränat löpning och styrketränat samt tagit till alla möjliga alternativa behandlingar och naturpreparat. Det kostar många tusenlappar men jag lever ett ganska normalt liv. Läkarna har däremot dömt ut mig ett par-tre ggr och förvånat sett mig komma tillbaka genom min envishet.
Katten har 9 liv, jag undrar hur många jag har. Jag har då förbrukat minst en katt i alla fall... Och jag är väldigt trött på att skada mig! Ibland undrar man om man lever, är död eller drömmer. Varje gång jag varit nära döden så känns det som om jag befann mig mellan två dimensioner i ett tag efteråt. Men det måste ju vara meningen att jag skall leva, annars hade jag inte överlevt. Den av gudarna utvalde sägs få många prövningar, men jag vill inte ha fler nu tack. Tycker det är dags att veta vad jag är utvald till! Tur man är född med glatt humör, envishet och humor!