Exteriör (Sammanslagen tråd)

Sv: ennu en extriör

Oj nu fattar jag vad du menar. Nej, mitt hösilage var 65 % i ts och ger du då tex 9 kg hösilage så blir det nästan som om du gav 7 kg vanligt hö.
Och även om det är blött så blir det mer att tugga på än om du ger 4 kg torrt hö.

Sv: Min "bebis" har blivit stor *bild*

svårt att se i den åldren
;) .
Gångarterna ser man väll hur dom ska bli första veckan sen ska man väll inte kolla på hästen så mycket fören det är dags att rida in den.

Det var en jätte söt häst du har :)

Din häst påminner jättemycket om hur min häst såg ut precis när vi köpt henne.
Exakt samma färg, Perla var dock kryllig i pälsen. Men huvudet och kroppen var jättelikt. Då var Perla 11 månader.

Sv: Exteriör (Sammanslagen tråd)

Söt!
Det är så svårt att se exteriör på unghästar då de växer till sig betydligt mer.Unghästar är överbyggna, när de blir äldre kan det växa bort, eller så kanske de har kvar det.Samma med det andra, finns saker som förändras å saker som inte gör det.Men den se trevlig ut.Var den 1 år?
Vanligtvis tycker ajg åringar är det fulaste som finns nästan, väldigt skulle i exteriören ;) Men din häst ser fin ut.

Ajda skrev:
Din häst påminner jättemycket om hur min häst såg ut precis när vi köpt henne.
Exakt samma färg, Perla var dock kryllig i pälsen. Men huvudet och kroppen var jättelikt. Då var Perla 11 månader.

Egentligen är hon inte riktigt så intensivt röd i färgen som hon är på den bilden utan med "vanligt" fuxig. Hur gammal är din Perla nu? Har du bild?

Kul att din heter Perla...gör min med :p

chrysler skrev:
Söt!
Det är så svårt att se exteriör på unghästar då de växer till sig betydligt mer.Unghästar är överbyggna, när de blir äldre kan det växa bort, eller så kanske de har kvar det.Samma med det andra, finns saker som förändras å saker som inte gör det.Men den se trevlig ut.Var den 1 år?
Vanligtvis tycker ajg åringar är det fulaste som finns nästan, väldigt skulle i exteriören ;) Men din häst ser fin ut.

Ja hon är ett år...13månader för att vara exakt :p

Kul att du tycker hons er trevlig ut...men som du säger är det svårt med "småttingar"

Hehe..hon i princip trillade över mig...
Hittade Askur :love: (silversvarte) å blev helt såld och sa att en sån MÅSTE vi bara ha... sen började letandet åsså hittar vi en helt underbar lite tös 10 mil bort bara med samma lynne som på min con-NF..

ÖVERLYCKLIG!! :banana: :banana:

Skulle någon kunna lägga in bilden på hästen som det handlade om i ursprungstråden. När jag klickar på länken säger datorn bara att jag har för lite minne... Mac :mad:

Hade ingen bild där hästen står rätt upp och ner, roligare när de är i rörelse ju. :angel: Men kan ni kolla in den här o gissa vilken gångart som är hans bästa? Respektive fyr- eller femgångare?

Nybild.jpg

Jag har facit. :D

Rätt! Har själv aldrig lagt honom i pass, men han ska visst vara femgångare. Bästa gångart: tölt i ökat tempo :D
Kan bli lite passtaktig i kort/mellantempo när han är precis nyskodd och nån vecka annars en töltmaskin!! :love:

Vad säger ni annars om hans extriör? Han är inte direkt dagens ideal men en väldigt maffig häst!!

haha.. kom inte ihåg att du tog bild på mig och Svarten... :)

Nja, ganska mycket skillnad, man har ju en hård lärare när man är under din uppsikt :D , så om jag jämför så fick jag nog anstränga mig mer för att få Svarten att gå sådär än vad det krävdes för att ta hem den lilla firmakeppnin med Undri... :rofl:
Kolla in: hästen är obotsad och ryttaren har gympaskor... :angel:
undri4.jpg

undri2.jpg

undri.jpg

Tur att ingen kan anklaga mig för att sitta i stolsits iallafall :D ... :crazy:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 909
Avel Jag har tidigare avlat en del på halvblod men har ändrat inriktning till Islandshäst och har för avsikt att betäcka mitt 2-åriga sto som...
Svar
5
· Visningar
1 447
Islandshäst Sku behöva tips och idéer vad jag ska tänka på vid töltsättning, kanske låter ganska noobie, om detta, men det vore kul och höra vad ni...
Svar
19
· Visningar
2 287
Senast: Gimlan
·
Islandshäst Köpte för ca 1,5 år sen min första islandshäst. Hon varit frisk i ca 6 månader av den tiden. Fört kotledsinflammtion, som senare visade...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 553
Senast: Tussilago
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar