Sv: Hjälp mig välja häst!
Tack för alla synpunkter och åsikter. Vi vet att Vlacken i fråga inte trivs, därför de överväger att sälja, men han beter sig bra oftare än dåligt. Om det nu har med saken att göra!*ler* han är bara underbar den härliga lilla killen!
Stoet går nu på bete med andra fölston, och kommer så att göra september ut, kanske en bit in i oktober. Då flyttas de närmare stallet, och därefter kom lätt motion att göras. Fram till dess får hon vara mamma!
Fölis går med mamma sålänge, och när han är stor nog så kommer han, om han inte blir såld, att betalas av sin ägare. Dvs han har ett eget stallhyrakontrakt så att säga! men vi hoppas att han kanske blir såld, ananrs får han gå kvar och ägaren betalar hans omkostander, vilket nu ocxå är fallet. Blir stoet sjukt hamnar det på mig, blir fölis sjukt hamnar det på ägaren. Har ju eg stoet på foder, sen hänger han med så att säga.
Och ja, det finns många fina hästar för en rätt billig peng, och jag tror och hoppas att denna är en av dem! De som sett henne hitintills talar gott om henne och hennes rörelser. Jag ska grundrida henne mer tänkte jag, gå en hel drös med kurser och se lite hur långt vi tar oss ihop. Finns behovet så lämnar jag iväg henne för träning. Men jag tror hon har så lätt för sig så att vi kommer hitta tölten ändå. Har ju rätt kunnig hjälp i stallet faktiskt! De har hållt på i ettt antal år, och är duktiga. Så det känns jätteskönt att ha lite backup så att säga!
Men det klart, det finns andra hästar och i slutänden så kanske det blir nån helt annan. Vi får se!!
Dessutom har de själva ston som går vid sidan som är enbart grundridna, som oxå skalla sätttas igång då fölisarna börjar bli mer självständiga, så då har man nån att stämma av tempot med hela tiden, Jag är ju iof sån som alltid går för långsamt fram, men kan va bra o ha nån som "puschar" lite lagom oxå.