Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Balderum skrev:De har tröttnat
Boj skrev:Jo fast det är faktiskt stört omöjligt att ge ett utlåtande på en häst i dess absolut fulaste ålder, själv ägde jag en daggmask/cykelslang när pållen var lika gammal 12-14 månader.
Marlan skrev:*snor knapp*
Vad tycker ni om min nyköpta 3åring??
Efter mjölnir...
http://www.fotogalleriet.se/alb_show_id15746_page0.html
all kritik mottages
Pocahontas skrev:Du, det räcker med att lägga den i en tråd!
chrysler skrev:Haha!Jamen då har hästen hunnit ändra sig väldigt mkt!Då tycker jag nästan den såg extremt mogen ut för sin ålder på kortet.Det är totalt omöjligt att bedöma exteriör på så pass unga hästar, det kan bli nästan vad som helst i slutändan.
islands_lover skrev:Nej, han svälts då inte, men han är nysatt på bete.. överväxt, det tror jag inte, men visst det är inte det i det kortaste laget, i vintras fick han easy (1 dl) och 4 kg hö och fri tillgång på mineralsaltsten. Betänk nu att det är i våras jag satte igång han. Han stog skadad hela vintern.
Jag tycker inte att min häst är så förskräckligt ful som 1 ½ åring.
Mósi skrev:Vad va det för värden på det höett? Det har ju varit ganska mycket dåligt hö under vintern tycker jag och min isis som verkar vara i samma storlek som din åt på slutet av vintern c.a 10 kg om dagen han går på lösdrift ute dygnet runt
Boj skrev:Hästen skall ha 1 kg TS (torrsubstans) Per 100 kg kroppsvikt och dygn, i minimigiva, dessutom får man lägga till för arbet samt om hästen går på sk lösdrift.
Om din pålle har fått 4 kg hö per dag innebär det att han har fått i sig 3,36-3,48 kg TS, skillnaden beror på att hö håller mellan 84-87 % TS. Detta skulle täcka den absolut minsta givan för en häst på ca 330-340 kg, då finns inte arbetet inräknat dessutom är detta bara TS utan näringsinnehåll.