Exteriör (Sammanslagen tråd)

Sv: ennu en extriör

Banta = minska på energin.
Proteinet måste vara lika mycket i alla fall.
Banta är svårt och kräver ett foder med högre protein/energikvot.

På den foderstaten så har du bantat hästen till proteinbrist.

tja, detta är det bete vi har, finns något jag kan ge honom?!

Sv: En till Exteriör tråd hihi*

Japp , hon var väldigt spänd i den sadeln! I den sadlen ja rider i nu kan hon slappna av mycket mer och har lättare för alla gångarter!

Alla veterinärer är inte foderexperter :smirk:
Det bästa är om du gör som I_U skriver, ökar proteinet å ökar träningen när hästen är redo för det.För att få bort bukmage så är det galopp träning som gäller, bukmage behöver inte betyda att hästen är tjock, utan att den helt enkelt har för lite bukmuskler så buken hänger.Många förknippar gärna bukmage å tjock som samma sak.

Hur tycker ni att den här 1 åringen ser ut då?

filleefterbetet1.JPG

Obs! Han har svans. Han viftar bara bort den åt andra hållet. :D

Senast ändrad:

Jo det vet jag. Men ekonomiskt blev det ju inte fy skam :D

Oj oj, har du sett unghästen trava i hagen eller är det bara fullt pass race??? :D

chrysler skrev:
Alla veterinärer är inte foderexperter :smirk:
Det bästa är om du gör som I_U skriver, ökar proteinet å ökar träningen när hästen är redo för det.För att få bort bukmage så är det galopp träning som gäller, bukmage behöver inte betyda att hästen är tjock, utan att den helt enkelt har för lite bukmuskler så buken hänger.Många förknippar gärna bukmage å tjock som samma sak.

Jopp, både vet. och jag.. men nu ska jag börja stödge han..

Nej numera är det trav med ett ohyggligt sväv, eller en rund och bärig galopp. Dock var det så att när han var yngre och hans kompisar satte full fart i galopp, då var hans galopp inte med påskjut utan med bärkraft. Detta gjorde att han hamnade ofta efter, något som han kompenserade genom att lägga sig i pass och sen var det full spruta framåt. Han visade också upp en otroligt fin och taktren tölt före han blev åring, men numera är det som sagt trav och galopp som gäller. Hans skritt kan få en att bli knäsvag, den hoppas jag verkligen på att den blir kvar även efter inridningen. :D

Nja, jag är ingen soja-fantast. Maxgiva o vissa risker.

Jag tycker det är bättre med Krafft hackad strå, Hippo har även något liknande minns inte vad det heter.

Jag kan skriva ngt :)
Tycker den har stupande bogar samt långa bakben, vilket resulterar i att hästen är ngt överbyggd.Å andra sidan så vill ryttare som letar efter en bra passhäst , ha långa bakben på sina hästar.Jag kan anta att hästen är överbyggd då den håller bakbenen så långt ifrån sig så när den står ordentligt så sluttar ryggen fram.Men det är som sagt vanligt å ingen katastrof om hästen funkar som ridhäst.Enda kruxet kan vara att den har svårare att trampa under sig.Är det en 5 eller 4 gångare?
Kraftig hals å stort huvud, ser ut som en trevlig å mer robust ridhäst.

Sv: En till Exteriör tråd hihi*

jag tkr att hon är mkt fin men det ser ut som att sadeln tryker :) men annnars ser hon riktigt bra ut :rofl:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 909
Avel Jag har tidigare avlat en del på halvblod men har ändrat inriktning till Islandshäst och har för avsikt att betäcka mitt 2-åriga sto som...
Svar
5
· Visningar
1 447
Islandshäst Sku behöva tips och idéer vad jag ska tänka på vid töltsättning, kanske låter ganska noobie, om detta, men det vore kul och höra vad ni...
Svar
19
· Visningar
2 287
Senast: Gimlan
·
Islandshäst Köpte för ca 1,5 år sen min första islandshäst. Hon varit frisk i ca 6 månader av den tiden. Fört kotledsinflammtion, som senare visade...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 553
Senast: Tussilago
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar