Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Hoppning Någon här som har en kentaur hoppsadel? Skriv vad du tycker om den! :bow: Funderar på att prova en sådan till min häst...
Svar
7
· Visningar
3 032
Senast: anna210
·
P
Hoppning till mitt sto ska betäckas å jag velar fortfarande! Är det nån som har erfarenhet av Lux z avkommer? hur de är mentalt? Är väldigt...
2
Svar
31
· Visningar
2 873
Senast: vella
·
P
Hoppning Har i helgen haft hem en diplomerad sadelutprovare, med vars hjälp vi kom fram till att en Stubben-sadel skulle passa. Skulle då vilja...
Svar
16
· Visningar
1 654
Senast: boccia
·
Hoppning Mitt sto som jag köpte för ett par månader sedan har bara sin stambok och saknar pass o licens. Får jag inte tävla lokalt med de gamla...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Tajger
·
S
Hoppning Hejhej jag ska "tävla" på måndag för första gången på min 4-åring så jag behöver lite (mycket) heta tips.. själv har jag bara "tävlat" 2...
Svar
7
· Visningar
913
Senast: oanki
·
Hoppning asså... vissa svankar som satan (ryttaren :p ) över hindret, å andra är mer som "bollar"... jag med min naturligt asdåliga hållning...
Svar
15
· Visningar
1 528
Senast: Messy
·
I
Hoppning Ponnyn som jag hoppar blir väldigt stark vid hoppning. Det är inte det att den drar iväg men jag måste lixom ta mkt i honom för att...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Asterix
·
Hoppning har fått höra att man inte får ha löst hängande pannband på tävling att man måste ha läder pannband,:confused: någon som vet om detta...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: lomas_
·
Hoppning Hejsan.. Har lite frågor angående LB (för ponny). Är det i LB som kombinationerna kommer in? Och i så fall, hur brukar anridningen...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Idun
·
D
Hoppning Jag red in en unghäst i höstas och som har hoppat inomhus i vinter. Inne sköter hon sig bra, hoppar super bra och högt över. Ute (både...
Svar
6
· Visningar
1 313
Senast: kajsakajsa
·
Hoppning Hur tycker ni att denna ligger? Vet att de inte är de bästa bilderna.. :angel: men ändå...;) [/url][/IMG] [/url][/IMG]
Svar
10
· Visningar
1 158
Senast: Lottiz
·
M
Hoppning hejsan jag undrar om ni har några bra övningar eller tips för bättre hoppteknik och hur man kan träna hästen att klara högre höjder...
Svar
12
· Visningar
3 145
Senast: Baroya
·
S
Hoppning Är det dumt att annordna en sådan tävling i hoppning på höjderna i L:C höjd för ponny och 80cm för häst. En del kommer att vara...
Svar
16
· Visningar
998
Senast: Nellie
·
K
Hoppning Hur vill ni att en bra hopphäst ska se ut? Jag har hört att hästar med längre hals hoppar bättre än de med kort för de kan balansera sig...
Svar
3
· Visningar
1 223
Senast: Panikie
·
Hoppning Nu tycker jag att vi tar tag i det där med dyra veterinärbesiktningar!! Vi har i höstas konstaterat att klubbarna ibland tar ut...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 751
Senast: Weeei
·
Hoppning Har ett travsto som jag ev skall hoppa en clearround med.Men det är bara det att jag är väldigt rädd och nervös för att hoppa efter en...
2
Svar
30
· Visningar
1 918
Senast: Kafferosta
·
Hoppning ja vilken typ vill ni ha på eran hopphäst? Och vilken typ är din häst?alltså den typiska "tjejhästen" den heta. den tunga, den stora och...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 885
Senast: CharliesAngel
·
Hoppning Jag skulle vilja ha tips på bra hoppsadlar (och gärna modellen då om det är en specifik modell) som ger en bra lodrät sits. De flesta...
Svar
2
· Visningar
954
I
Hoppning Tkr ni att jag är för lång för denna ponnyn:
2
Svar
23
· Visningar
1 787
Senast: Panikie
·
S
Hoppning Tycker ni detta låter som om det är jättemycket?! - Tävla 2 helger (LC, LB på båda) eventuellt ld, lc på sista - Vila 1 - Tävla 2...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: blohme
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka