Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
Hoppning Hej! Jag har en häst som hoppar som en katt, dvs att han hinner knappt lyffta frambenen innan han lyffter bak... Så istället för att...
2
Svar
22
· Visningar
1 955
Senast: wallerie
·
S
Hoppning Hej!! Har hoppat en del LB å hade tänkt att gå upp på LA nu ivår.. Men finns det LB +5 klasser?? Är dom vanliga och hur hittar man...
Svar
6
· Visningar
812
Senast: CarolineB
·
A
Hoppning Vilken modell av Prestiges hoppsadlar har rakast bom? :bump:
Svar
2
· Visningar
1 042
Senast: Chippen88
·
I
Hoppning Hur långt avstånd är lämnpligt att ha mellan studs? Och hur långt avstånd är lämpligt att ha mellan kombinationer ? Hindrena har jag...
Svar
5
· Visningar
2 344
Senast: Hot_N_Tot
·
A
Hoppning Har ett sto e: Goldlöwe som jag eventuellt ska betäcka i år. Hon har en bra hoppteknik men ingen superbra galopp. Bra exteriör och gott...
Svar
12
· Visningar
1 322
Senast: lalla
·
Hoppning Nån från Högbo här som har en aning om när proppen kommer ut. Det börjar kännas lite stressigt för oss som har 80 mil att köra, man vill...
Svar
7
· Visningar
959
Senast: ridtravare
·
F
Hoppning Jag och min ponny ska börja tävla lokalt nu snart. har bara tävlat CR innan. Okej, nu kan jag ingenting om lokala tävlingar och sånt, så...
Svar
16
· Visningar
1 165
I
Hoppning Hur är reglerna för lokala travar hopp tävlingar ? Måste man hoppa minst 90cm ? :bump: MVH Ida
Svar
13
· Visningar
1 298
Senast: Idrus
·
Hoppning Hej på er, har ett sto f 93 som har ovanstående stam. Hoppar mkt trevligt (gått t o m 1.40) är bara 1.61 hög men med stora gångarter och...
Svar
3
· Visningar
970
Senast: Cyllene
·
M
Hoppning Nån som vet vart man kan få tag på den boken, eller har den liggandes skpäpandes hemma och vill sälja den?
Svar
0
· Visningar
1 677
Senast: Miss Princess
·
Hoppning Hej! Någon som har något bra tips på en bra hoppsadel? Några krav bara: * max 16½" * bomvidd 36-38 * ej kilbossor * läder * inte...
2
Svar
22
· Visningar
2 443
E
Hoppning Går alla modeller att värma om? Hur mycket brukar det kosta egentligen? Vilken typ av hästrygg ligger Prestige bäst på? Många frågor :D
Svar
1
· Visningar
763
Senast: Egonson
·
A
Hoppning Alltså jag har ett litet problem, när jag rider så har jag så himla dålig sits speciellt i hoppningen. Jag har problem i ryggen så jag...
Svar
10
· Visningar
1 042
Senast: ImFabulous
·
Hoppning Måste köpa en ny sadel till pållen då de e lite bökigt när man bara har en dressyr och en hoppsadel till 2 hästar när man tävlar och...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: Lottiz
·
S
Hoppning Funderar på att köpa en. Någon som har en och kan berätta lite om den? Kvalité och sånt.
Svar
17
· Visningar
2 244
Senast: hopp_o_galopp
·
Hoppning *flytta gärna om den ligger fel* Vad tycker ni om min hoppsits? Alla komentarer är välkomna när det gäller min sits. Helst inget om...
Svar
9
· Visningar
1 101
Senast: terrivel
·
F
Hoppning När jag tränar hemma så går min häst jätte bra, men på tävling så slarvar hon ofta på första hindret. Så de flesta rundorna vi går blir...
Svar
13
· Visningar
1 032
Senast: Tirre
·
S
Hoppning Nu när jag har börjat att träna runt 110 med min ponny, så tar det alltid lite för lång tid för mig att efter ett hinder räta upp mig...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: Legacy
·
I
Hoppning Vad använder ni när ni är med på lokala hopptävlingar ? ;)
2
Svar
37
· Visningar
2 324
Senast: mariposa
·
P
Hoppning Eftersom att jag inte kan hitta till forumet "tävling" så frågar jag här istället ! Får man tävla stor häst med dubbla nosgrimmor...
2
Svar
31
· Visningar
3 364
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar