Klubbjacka eller Kavaj ?

Sv: Klubbjacka eller Kavaj ?

Okej, Tack för era svar ;) :D Ska kolla på hemma tävlingarna mer å se vad dem har ;)

Kavaj oftast.
Har glömt den några gånger (jag, skulle jag vara förvirrad?) :angel:
Då har det blivit klubbjackan istället.

Har oftast kavajen. Bara det att den inte sitter så perfekt nu och då blir jag kräsen och pallar den inte. Då får det bli antingen svart långärmad v-ringad tröja eller jacka (klubbjacka eller Kingsland smug jacket).

kavaj självklart.

spelar ingen roll om det blåser eller regnar, dom minutrarna man är inne på barnan, så klarar man sig i bara kavaj.

Blir oftast kavaj, om det inte är dåligt väder, då åker klubbjackan på!

Jags tycker att det hör till med kavaj på tävling, men det kanske är bara jag som tycker det? ...Det ser proffsigare och sportsligare ut enligt min mening. :cool: //Linn

Jags tycker att det hör till med kavaj på tävling, men det kanske är bara jag som tycker det? ...Det ser proffsigare och sportsligare ut enligt min mening. :cool: //Linn
word. :bow:

tycker det är trist att ridsporten blivtt lite "slafsig" på senare år. det är inte alls lika roligt när folk rider i klubbjacka och vanliga ridbyxor. ska man göra de tkan man väl åtminstone hålla på de "traditionella" färgerna och välja mörk jacka och ljusa ridbyxor, men har sett en del i allt från skitiga beiga jackor och ridbyxor i grälla färger..

sen kan man ju hävda att alla inte har råd med en tävlingsoutfit, men det känns ju lite konstigt. jag köpte min kavaj för 300:- och ridbyxorna för 400:- Till min första tävling LÅNADE jag ihop en hel tävlingsgarderob, hade inget förutom stövlar, hjälm och handskar...

Kavaj lr klubbjackan...

Oftast Kavajen, men har nog startat några ggr med klubbjackan...

word. :bow:

tycker det är trist att ridsporten blivtt lite "slafsig" på senare år. det är inte alls lika roligt när folk rider i klubbjacka och vanliga ridbyxor. ska man göra de tkan man väl åtminstone hålla på de "traditionella" färgerna och välja mörk jacka och ljusa ridbyxor, men har sett en del i allt från skitiga beiga jackor och ridbyxor i grälla färger..

sen kan man ju hävda att alla inte har råd med en tävlingsoutfit, men det känns ju lite konstigt. jag köpte min kavaj för 300:- och ridbyxorna för 400:- Till min första tävling LÅNADE jag ihop en hel tävlingsgarderob, hade inget förutom stövlar, hjälm och handskar...

Har man råd att tävla så har man nog råd att köpa ett par vita ridbyxor för 300 spänn och en kavaj för ungefär samma pris ;)
Och ska man inte ha kavaj kan man väl åtminstone ha en snygg, tight tröja och inte en bylsig klubbjacka.
Usch!

Beror lite på vädrat, men oftast kavaj.

jag tycker också kavaj hör till tävlingar ! Men kul att höra vad ni använder..

Jag rider i min klubbtröja. Tycker inte om att hoppa i kavaj. Hittar jag en som är snyggare än den fula jag har nu så kanske..:D

jag har kavaj på tävling. Alltid, oavsett nivå..

okej inte på på typ träningstävling :p

klubbjackan. Om det inte är extremt varmt för då kör jag på ridskjortan (kortärmad) eller en tröja.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 025
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 011
Senast: fio
·
Kläder & Bli fin Nu är panik! Jag har sökt in på en utbildning och är så glad när jag kom in på den! Utbildningen är 3 veckor. Sista veckan är det...
Svar
10
· Visningar
1 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka