Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
  • Låst
Hoppning Jag blir så trött på alla som sitter här och skriver att varmblod och kallblod inte kan hoppa. Snälla de kan dom visste lika bra som...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 401
Senast: SweetBriar
·
F
Hoppning När ni är på clear round/tränings tävling, "utrustar" ni er då som om det vore en "riktig" tävling? t.ex. Har ni vita ridbyxor, kavaj...
Svar
19
· Visningar
1 191
Senast: zoowie
·
Hoppning Hej alla! Jag skulle behöva tips på någon sida som har banskisser.. Eller är det någon annan som sitter inne på några? "Typ lokal lc...
Svar
1
· Visningar
880
Senast: magenta
·
Hoppning Hur högt brukar ni löshoppa när ni gör det? Och hur högt har din häst löshoppats? (Glöm inte skirva ras)
2 3
Svar
42
· Visningar
3 414
F
Hoppning Någon som vet något om den hingsten? Någon som har någon häst som är efter honom?. Jag har en häst som är efter jumpy des fontaines -...
Svar
8
· Visningar
1 128
Senast: Fhanny
·
Hoppning Någon som har den eller ridit i en sådan?
Svar
9
· Visningar
2 746
Senast: pomelo
·
Hoppning Är det samma sak? Blev lite konfunderad då det i proppen står poänghoppning och det på kvittot från equippa står ackumulator. Och får...
Svar
3
· Visningar
1 371
Senast: PrinceFair
·
F
Hoppning Jag rider alltid min häst utan benskydd, vad jag än gör (hoppning, dressyr, rida ut etc.), då jag tycker att hon går bättre utan. Även...
2
Svar
39
· Visningar
2 956
Senast: -johannaa-
·
Svar
9
· Visningar
3 904
Senast: pomelo
·
Hoppning Har en unghäst på snart 5 år och hon ska debutera i en lokal hopptävling på söndag. Min fråga är, när behöver jag lösa licens på henne...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: PrinceFair
·
F
Hoppning Jag har ett arabsto på 18år som är väldigt het vid hoppning. Hon hoppar istortsett allt, men hon hoppar på fart istället för styrka...
Svar
17
· Visningar
1 399
Senast: Badtz Maru
·
B
Hoppning ska iväg på en liten träningstävling i helgen , jag har sökt här i trådarna men är lite trög , så kan någon förklara hur bedömningen...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: blohme
·
Hoppning Är det någon som provat dem? Alltså ridit som överårig ryttare på "överårig" ponny/häst? Rider en 8-årig ponny som skulle behöva...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: MissOnly
·
E
Hoppning jaa på vintern skottas det ju upp en hel del perfekta snöhögar. Men, ska man verkligen hoppa snöhögar? är det bra för hästen...
Svar
14
· Visningar
1 325
Senast: Libertas
·
Hoppning Det gäller benskydd... Min häst har ett överben som gör att hon bara kan ha lindor mak, inga senskydd eller strykkappor. Fram har hon...
Svar
9
· Visningar
1 037
Senast: Fhanny
·
Hoppning Har nu tagit ett gäng bilder på min unghäst (blir 3 år den 19 april) och förhoppningsvis kan man se ngt på dem :crazy: Har för...
Svar
12
· Visningar
1 209
F
Hoppning Jag ska försöka bygga en solfjäder här hemma och behöver inspiration, så lägg gärna in lite bilder på solfjädrar från olika vinklar ;)
Svar
6
· Visningar
1 111
Senast: FridaW
·
D
Hoppning Hur långt fram ska man luta sig egentligen, på kaffeved runt 40-50- 60 alltså? De enda svar jag får är "så långt som känns bra" och det...
Svar
17
· Visningar
1 576
Senast: FridaW
·
F
Hoppning Ska tävla i morrn, och vill därför ha hjälp med mental träning:angel: alltså hur jag ska tänka:confused: Tacksam för svar:bow:
Svar
5
· Visningar
828
Senast: joohn
·
I
Hoppning Hur lång tid räknar man med att en start i en LD? Bedömning A/A.
Svar
2
· Visningar
613
Senast: Jardina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter