Löshoppa, hur högt?

Sv: Löshoppa, hur högt?

Jag löshoppade en ponny som jag brukade rida förra våren. Med ryttare hade han hoppat max. 60-70 cm pga ryttaren ointresse.
Men ja maxade honom vid löshoppningen på 125cm och då hade han fått hoppa en hel del.

Ponnyn var född 1997, ca 145cm i mankhöjd, en aningen klent byggd o omusklad av rasen engelskridponny.

Mitt sto, sutten på för första gången i maj, har bara löshoppat två ggr än så länge. Senast i lördags. Hon var jätteduktig och vi nöjde oss med några vändor på ca 70 cm.

Löshoppar rätt sällan. Brukar bli ett par ggr om året. Jag brukar nöja mig vid 120-130 cm, men hästen (travare, 163 cm) har hoppat 150 utan att vara pressad eller maxad på något vis.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
598
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 542
Senast: Liten
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 011
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar