Travare kan visst hoppa. Tävla med

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travare kan visst hoppa. Tävla med

Jag blir så trött på alla som sitter här och skriver att varmblod och kallblod inte kan hoppa. Snälla de kan dom visste lika bra som halvblod. Jag har själv ett varmblod som hoppar jätte bra i 100- 120. hon har kapacitet för mer. Med rätt träning kan alla hästar hoppa. vad e de för diskreminering ni kör med sluta med de

Blir så trött på detta. Som många andra säger, travare är inte avlade för hoppning men naturligtvis finns det de som kan hoppa! Jag hade en travare som verkligen inte kunde vare sig hoppa eller gå dressyr på lån, hon var bara skogsmulle rakt igenom. Jag tyckte lika mycket om henne för det, om man har som ambition att tävla hoppning får man väl söka sig till en häst som har hoppanlag, eller också inse att man får anpassa sig till hästens kunskaper.

Älska din häst för den den är, inte vad den är eller kan!!

Klart att varmblodiga travare kan hoppa, iallafall till en 120 höjder (vissa mer). Jag menar en GRIS hoppar 110 stillastående.. :D och hästarna är ju faktiskt större en grisar..
Detta brukar jag köra med när jag har lektion för "tanterna" här hemma när de ska hoppa. Och då vågar de hoppa iallafall 50 cm...:rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Men åh... det är ju en "lek" :cool:
Har du ALDRIG svarat på en hypotetisk fråga i hela ditt liv??? :smirk:

blev fel.......

Senast ändrad av en moderator:

Är det likadan diskreminering om man säger att ett halvblod inte kan komma upp i samma farter som en framavlad travare?:angel:

Du har en bra attityd!

Jag vet att du själv har en travare men du inser ändå hästens begränsningar och förstår att de helt enkelt inte är avlade för ridning.

Med detta menar jag inte att travar inte KAN ridas och hoppas, bara att de aldrig kan komma upp på samma nivå som hästar som är framavlade för ridning :idea: !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 142
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 305
Senast: lirco11
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 050
Senast: Sesca
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka