S
snowdrop
Sv: Travare kan visst hoppa. Tävla med
Blir så trött på detta. Som många andra säger, travare är inte avlade för hoppning men naturligtvis finns det de som kan hoppa! Jag hade en travare som verkligen inte kunde vare sig hoppa eller gå dressyr på lån, hon var bara skogsmulle rakt igenom. Jag tyckte lika mycket om henne för det, om man har som ambition att tävla hoppning får man väl söka sig till en häst som har hoppanlag, eller också inse att man får anpassa sig till hästens kunskaper.
Älska din häst för den den är, inte vad den är eller kan!!
Jag blir så trött på alla som sitter här och skriver att varmblod och kallblod inte kan hoppa. Snälla de kan dom visste lika bra som halvblod. Jag har själv ett varmblod som hoppar jätte bra i 100- 120. hon har kapacitet för mer. Med rätt träning kan alla hästar hoppa. vad e de för diskreminering ni kör med sluta med de
Blir så trött på detta. Som många andra säger, travare är inte avlade för hoppning men naturligtvis finns det de som kan hoppa! Jag hade en travare som verkligen inte kunde vare sig hoppa eller gå dressyr på lån, hon var bara skogsmulle rakt igenom. Jag tyckte lika mycket om henne för det, om man har som ambition att tävla hoppning får man väl söka sig till en häst som har hoppanlag, eller också inse att man får anpassa sig till hästens kunskaper.
Älska din häst för den den är, inte vad den är eller kan!!