Sv: vilken typ av hopphäst?
Min idealhäst: ska ej vara för tung eller för ädel, men ganska långbent med mkt muskelmassa, gärna fin extriört sett.
Min ena hopp-ponny, det possetiva
Självlastad, cool att ha med sig överallt, ha egen motor, älska att hoppa och hoppar allt, väldigt ärlig och uthållig....Det negativa (possetivt?) med henne är att hon måste ha en ryttare med så korrekt sits som möjligt som har en god kroppskontroll och en bra förmågan att inverka rytmiskt, mjukt och följsamt med känsla annars blir hon bara spänd och nervös, detta kan vara jobbigt imellanåt
Ska tränas mkt dressyr/lydnad detta året, behöver lära sig hoppar mer på styrka.
Min andre häst possetiv, lätt i handen, av naturen bär sig själv alltså otroliga gångarter, tycker om att hoppa och hoppa väldigt högt, stort och på mkt styrka även på små hinder
Det negativa är att hon skulle kunna va lite mer framåt mot hinderna, känns liksom om jag vore före hästen ibland
tro att det är pga lite osäkerhet:smirk: kommer att bli mkt bättre av mer dressyrträning.Skulle kunna vara ngt högre är bara 1.56 cm. Kan även börja bocka som en rodeohäst efter hindret ibland
annars hur go som helst