vilken typ av hopphäst?

Sv: vilken typ av hopphäst?

De La Gardie-Ceylon-Jazz. Är en klippa som hoppar allt, hoppar som en katt, och älskar det. Lite oriden på amrken ännu, men vi jobbar på det..

Mmm härlig stam :d, min dressyrtränare har en e de la gardie den rör sig helt fantastiskt
Min häst är ue Ceylon, de säger att hon har temperament efter honom

_1266062_fitzgerald300.jpg

Jaja, drömma kan man ju alltid :angel:

Hahaha Undrar om han druckit Redbull :rofl:

Ja hon rör sig bra oxå. Men har humör. Som jag har förstått det så har hon det efter de la gardie..
Mamman e ceylon var lite bättre, men ändå rätt envis..

Alltså förlåt, men shit vad det ser illa ut...ridmässigt alltså...:crazy:

Svar på frågan. Min drömponny/häst, är PIGG, hoppar bra och tycker att hoppning är skitkul! Känslig men inte tittig, fullblodstyp, mkt galopp, välriden på marken, hetsig, vacker, rädd om benen osvosv... Ganska likt min nya ponny faktiskt;) Även om hon behöver bli mer välriden på marken...

Ja hon rör sig bra oxå. Men har humör. Som jag har förstått det så har hon det efter de la gardie..
Mamman e ceylon var lite bättre, men ändå rätt envis..

Hmm, kan mycket väl vara ceylon med, vi har en ponny ue. Ceylon med MKT humör. Många som kommenterat att det skulle kunna komma från honom...

Lite efter i språnger kanske, dock andvänder man en helt annan teknik när man hoppar häck. Förutom att du sitter i en galoppsadel, går det undan.

KL

Min drömhäst är den jag har. Stor och maffig med power. Lättriden, hoppar allt och river aldrig. Bra stam med.

8227210.jpg

8227209.jpg

7434587.jpg

Jag vill ha den stora, lite tunga modellen som kräver ridning ända fram till hindret. Runt 170 hög är lagom och med en rejäl hals. En bra halsansättning är a och o byggd i någorlunda uppförsbacke. Det som folk brukar kalla "karlhäst" brukar vara mina favoriter...

Och jag bara älskar denna :love:

Sandro-Boy-Ehning.jpg

ÅÅÅÅÅÅÅhhhhhhhhhh!!!!!!!!!! Min absoluta drömhäst Sandro Boy!!!

Hade min absoluta drömhäst nr. 2 som jag älskade över allt och som tog mig över vilket hinder som helst. En ädel men rätt stor (1,74) fux med bläs och fyra vita ben efter Starlight (kwpn) - Polydor. Lätt i typen med mkt motor och mycket egen vilja. Han tyckte inte om killar och det kändes i omhoppningar som om han kunde läsa mina tankar då han ofta svängde så snabbt att jag nästan hamnade på utsidan! Synd att jag inte har någon bild som jag kan visa. Min chef sålde honom. Jag grät floder. :cry: :cry: :cry:

Senast ändrad:

Har nyss köpt en halvblodskorsning på 6 år. Lagom lätt i kroppen, jätteproportionerlig. Hon vägrar sällan och har bra teknik. Måste dock lära sig bedömma avstånd lite bättre för det blir lätt att hon tar ett extra galoppsprång och måste hoppa rakt upp i luften.. å då hänger jag inte alltid med :angel: hehe

Min drömhäst på alla sätt är ju då Ratina Z:love: Framåt, smidig och lätt. Inte världens snyggaste men det funkar för henne. Enda problemet är väl att hon är lite för het, jag skulle inte klarat av henne:D

min ultimata typ är ca 170 cm och lätt som ett fullblod med mkt motor och utstrålning men lagom rädd om benen och mkt hinderklok.... som tur är så är han redan min!

Jag gillar bäst stora 175+ lite "grövre" hästar men ska endå vara snabb, vändbar och explosiv. Och hoppa som sjutton !

Penta är nog en ganska så typisk "tjejhäst". Arabiskt fullblod, så hon är ju lätt i typen, väldigt känslig för hjälperna och hoppar det man ber henne om ifall det inte är mer än hon klarar av. Men hon är väldigt het också, speciellt när man hoppar för det är super kul :D

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 165
Senast: lillamy73
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Att komma till ridskolan och se att jag får sitta en lektion till på min fina vita springare Dell kändes nästan osannolikt! Vilken...
Svar
0
· Visningar
593
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
559
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka