Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Hoppning I sommras när jag försökte löshoppa mitt russ gick det inte så bra. Jag byggde upp två hinder, ett som låg på 60 cm och ett på 20 cm...
2
Svar
22
· Visningar
1 804
Senast: blohme
·
S
Hoppning Vad är det läskigaste hinder du någonsin hoppat, som antingen du eller hästen tyckte var skitläskigt? :eek:
2 3
Svar
50
· Visningar
3 511
Senast: Dalidah
·
A
Hoppning Någon här som har en sådan sadel? Skriv allt ni tycker om den! :bow: Har en sådan hemma på prov och jag väljer mellan denna och...
Svar
2
· Visningar
1 338
Senast: Chippen88
·
R
Hoppning Jag har lite funderingar kring detta...Går och drömmer om att köpa en PRE häst för att dom e så underbara att rida. Men vill samtidigt...
Svar
9
· Visningar
6 440
Senast: jerseyko
·
S
Hoppning Är det någon som kan tipsa om bra och roliga hoppövningar man kan göra?? Jag gillar att variera, så att man hoppar lite alla möjliga...
Svar
7
· Visningar
1 646
Senast: sun_beam
·
S
Hoppning Har tänkt köpa en hoppsadel:D . Nån som har några förslag på bra? Vill helst ha en brun men det viktigaste är att den är bra men inte...
2
Svar
23
· Visningar
1 936
Senast: Skorpan
·
M
Hoppning Nu vill jag se alla möjliga tips om hur ni gör för att bygga upp era hopphästar på det bästa möjliga sätt! Och vad ni gör för övningar...
Svar
3
· Visningar
1 081
Senast: miiirka
·
D
Hoppning Vilka sorts broddar använder man då? :o :D
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 003
Senast: Duchesse
·
P
Hoppning Jag har en häst som svänger nästan direkt efter att jag har hoppat, och sen håller han på och hoppa och bocka och sånt, hur gör man för...
Svar
5
· Visningar
726
Senast: Mahogney
·
B
Hoppning Hej! Min pålle är otroligt tittig, hon vägrar på nya hinder som inte har hoppat innan, även om dom inte är läskiga. Kan inte någon...
2
Svar
22
· Visningar
2 009
Senast: Bellina
·
S
Hoppning Jo, när jag tävlar hoppbning och kommer till en omhoppning där det är byggt så man kan svänga rätt tajt innanför ett hinder för att...
Svar
8
· Visningar
954
Senast: pomelo
·
P
Hoppning Hej, Jag blir femton år i sommar och funderar på att hyra storhäst istället för ponny. Det känns smartare att gå över till storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 175
Senast: pooutinoouti
·
G
Hoppning Finns det någon som har hört talas om en sadel som heter UBO, jag har letat med ljus och lykta efter en sån. Jag har haft en i ca 20 år...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: gave
·
T
Hoppning jag kom och tänka på något idag när jag hopptränade. Jo, på tävling, vad ska man göra ifall man vägrar och river på samma gång (typ...
Svar
6
· Visningar
705
Senast: PrinceFair
·
B
Hoppning finns det något speciellt man bör tänka på när man bygger en sådan? bör det vara en gles oxer från både hållen då? dvs 2-3 bommar per...
2
Svar
21
· Visningar
2 814
Senast: alis97
·
Hoppning Betyder det att man får använda vilka bett man vill på unghäst också? Jag har alltid trott att man bara för rida unghästar på vissa...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: PrinceFair
·
S
Hoppning Ja, tycker ni det är en bra ide...? Har tidigare ridit med ett vanligt träns och det har juh funkat bra... men har nu köpt ett med...
Svar
6
· Visningar
909
Senast: Sterling
·
F
Hoppning Hej...Jag undrar om det är någon som har några bra tips på hur man förbättrar frmbens tekniken i hoppning.
2
Svar
29
· Visningar
2 863
Senast: Salonikel
·
A
Hoppning Jag är medryttare på en häst som har varit travare, men som aldrig har startat. Hon är nu 22 år men pigg och i bra kondition. Efter att...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: Flying High
·
M
Hoppning vet nån vart det finns en kavaj som bara är delad i bak bara med i spång eller vad det heter??;)
2
Svar
20
· Visningar
1 586
Senast: Mazarinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V