Tittig, hur mycket som helst!

Sv: Tittig, hur mycket som helst!

Jag hade också en väldigt tittig häst förut. Jag tränade mycket för intruktör som gjorde många läskiga hinder till oss att träna på! Det gäller att vara otroligt envis!! Med tillräckligt mycket träning så brukar det släppa mer och mer!

Jag tror det gäller att ryttaren har rätt inställning också! Jag vart lite felg när min häst höll på och stoppa sådär, och då vart jag nervös, och då vart han nervös osv. En ond cirkel bara.
Så det gäller att tänka lite "Nu fasiken ska vi över det här hindet, hur konstigt det än ser ut!" Det gäller att vara envis i huvudet också! :D

Hoppas det kommer att lösa sig!

Hej!
Min pålle är otroligt tittig, hon vägrar på nya hinder som inte har hoppat innan, även om dom inte är läskiga. Kan inte någon vara snäll och ge mig några tips?

Bjudning! Min häst stannar alltid på titthinder om han inte har tillräckligt med fart. Att låta hästen kolla på hindret innan brukar också funka :)

Okej måste prova, jag har tänkt på det innan, att bara tänka att det är ett "helt vanligt" hinder. Då har det gått bättre. Så jag får nog fortsätta med det. Men det är det att jag inte vågar ta världens fart när jag ska hoppa henne. För att om hon tvärstannar flyger jag av och om hon sticker åt sidan så slår jag huvudet i hinderstödet.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 118
Senast: zarmino
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 329
Senast: Tonto
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
561
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka