Sv: Läskigt!

-kl-

Det läskigaste hinder jag har hoppat var typ 110 högt och bestod av två hinderstöd och en bom.
:eek:
Mycket luft är mycket läskigt..!

Med min förra C-ponny(med dressyrsadel:eek: ) ett 120 hinder :crazy:Fast det var roligt endå:D

Jag har aldrig tyckt att något hinder har varit farligt förutom en gång. Det var en stock som var ca. 90 cm hög som låg precis framför an jättebrant sluttning nerför. Den sluttningen var med 30 cm djup sand och lite längre ner var det vatten, och detta skulle jag hoppa på en liten B-ponny! Först ville jag inte, men så tänkte jag att om jag inte hoppar det nu så kommer jag aldrig att våga, så jag gjorde det, och det är jag jätteglad för nu :)

Min ponny som sällan stannar var lite tramsig på en lokal tävling förra året...
Första klassen var LB och Allt flöt på hur bra som helst fram till hinder nummer 4, ett helt vanligt grönt och rött räcke. Inga andra ponnyer tittade på det, men min stannade såklart 2-3 meter innan och blåste ur näsborrarna och tramsade :p
Vände om och drev jättemkt, hon stannade upp, men hoppade ett krokigt språng över :crazy:
I nästa klass, LC fanns läskiga räcket oxå med, fast det hoppas från andra hållet. Jag driver jättemke, men Sunny stannar flera meter innan och fjantar ändå... Då var jag lite :devil: På andra försöket hoppar hon.

På banan fanns massor med titthinder, t.ex ett hinder som såh ut som shackpjäser, en kombination med "solstrålar" på sidorna, ett hinder som såg ut som ett slott m.m, men dessa bryr hon sig inte ett dugg om. Knäppa lilla häst! :p

En omkullvält garderob, med en helvit bom och björkris ovanpå.
Allt som allt blev det väl en fast höjd på 90, med björkriset ytterligare några centimeter.
Vad gör man inte som ung och dum :D Jag var inte alls rutinerad men
klamrade mig glatt fast i manen på tinkerkorsningen jag red :p

Dom läskigaste hindren hittar man ute på terrängbanorna:crazy: Alla hinder med gropar/gravar under:eek: ett hinder som bestod av en lägre stock och en högre bakom med c:a 50 cm mellanrum gjorde att det blev ett hinder som var 120-140 cm långt :eek: Picknick-borden är alltid läskiga...

läskigaste hmm va nog första gången jag hoppade över en tunna, hästen ville inte fatta galopp utan vi kom i kortkortkort trav och hoppade MEGA stort över de tyckte jag va väldigt läskigt hästen tyckte nog de va konstigt mest..

Terränghinder såsom stora stockar
usch och fy, då blir jag riktigt mesig :D
fast den rädslan ska övervinnas redan nästa
helg för då ska jag och ponnyn på terrängkurs!

Jag har inga problem med smååå stockar, men så fort hinderna blir höga (fasta då) så blir jag en riktig mees!

det tuffaste jag har hoppat (kan inte bestämma mig om det var läskigt) var två Pickuper som man hade backat emot varandra. Man hoppade alltså över flaken. Det var svår klass i fälttävlan.

Min fjording hoppade exakt vad som helst, utom ett speciellt hinder, ett sponsrat lila Bingolotto-hinder. :d Oavsett om det var en bom eller en meter, hon stannade alltid!

*kl*

det läskigaste är nog bl.a. en "låda" i terrängen, röd och vit och runt 80 hög och lika bred.. väldigt massiv :crazy:
jag tyckte den var skitotäck men halvblodsstoet jag hade då hoppade den glatt och tog i för kung och fosterland :D

och ett nerhopp på nån meter, också rätt läskigt!

Min pålle tycker att dom flesta nya hinder hon aldrig hoppat innan är läskiga.

Min gamla märr blev livrädd för ett hinder som var sponsrat av Lantägg el dyl. Det var typ plywood-ovaler ("ägg") som stod under en bom, målat i beiget och vitt. Jag tror aldrig märren har haft större ögon. Annars bjöd hon på det mesta, terränghinder och vatten var inga problem, men ägg var tydligen farligt. Sedan var hon rädd för shettisar också, men det är en annan historia...

-kl-

Det läskigaste hinder jag har hoppat var typ 110 högt och bestod av två hinderstöd och en bom.
:eek:
Mycket luft är mycket läskigt..!

Hehe, typ såna hinder som jag alltid hoppar här hemma med andra ord :angel:
Anledning: Jag är lat, det är mkt lättare att bara bära fram en bom per hinder än två! :D :angel: :rofl:

*KL*

Jag tycker hoppn ing är skitläskigt så jag hoppar inte.:p

Hästen kan hoppa över alla slags hinder av olika material/former/färger/konstig placering mm MEN kan absolut inte "hoppa" över en speciell liggande stock mitt ute i skogen! Det går bara inte!:rofl:

Min gamla märr blev livrädd för ett hinder som var sponsrat av Lantägg el dyl. Det var typ plywood-ovaler ("ägg") som stod under en bom, målat i beiget och vitt. Jag tror aldrig märren har haft större ögon. Annars bjöd hon på det mesta, terränghinder och vatten var inga problem, men ägg var tydligen farligt. Sedan var hon rädd för shettisar också, men det är en annan historia...

Min ponny är också suuperskraj för shettisar!!! :rofl:
Vafan är det där förnåt!?!?!?:eek: Säger hon och far iväg som en brinnande köttbulle så fort de kommer nära:crazy: :D ( det gäller B-ponnyer också...):smirk:
Men med hindet är terräng asläbbigt tycker Ponnyn, tyvärr!!!:mad:

Det läskigaste hinder jag har hoppat var en oxer på ca 110, det var inte hindret i sig som var läskigt utan det var snarare det att hindret stod väldigt nära en kortsida, och jag visste att direkt vi skulle landa skulle hästen göra ett jättebocksprång och försöka syla mig i väggen :crazy: Jag överlevde men hästen gjorde ett försök att få mig ur sadeln kan jag bara säga... väggen var väldigt nära, men jag satt kvar :D ... Kan bara säga att jag inte älskade den hästen direkt, inte min egen som tur var....

*knl*

Såg på nån hemsida (mantorpsryttarna tror jag det var) några bilder på terränghinder. Ett av dom var jätteläskigt!!! En stor stenbumling, säkert 1.20 hög som man skulle hoppa över. Riktigt otäck såg den ut :crazy:

Trippelbarr är farligt.. :angel:
Vet inte varför men jag har alltid varit lite rädd för breddhinder.

Sen beror det alltid på vilken häst jag har, vad jag tycker är farligt. :D

De hästar jag hoppat har väl inte varit så rädda för några hinder direkt. Lite annorlunda hinder kan väl vara farligt ibland :p
Sist vägrade min häst på en liiiten mur. Helt utan förvarning. Har ingen aning om varför men hon blev väl förvånad precis innan att det var något framför henne :p

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 025
Tjatter Vad har ni för icke självklara kanske lite knäppa grejer som ni finner obehagliga/läskiga? Min är toaletter inbyggda under en trappa...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
10 062
Senast: PatCed
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
808
Hoppning I morgon tisdag 20/8 kommer programmet ut på TV4play https://www.tv4play.se/program/8e06bbe85587d5ef3d80/over-alla-hinder
2
Svar
23
· Visningar
2 240
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar