Oväntade saker ni finner läskiga

Vad menas med det ovan då?
Att empatin eller attityden gentemot både människoapor och gentemot människan var punkter där den autistiska gruppen skiljde sig något från kontrollgruppen eller jämförelsegruppen.

Men om man inte sedan läser det citerade eller sätter in det i kontexten av studien var det kanske lite vagt eller slarvigt formulerat av mig, det kan jag hålla med om. Däremot blev jag väldigt förvånad att det tolkades som en jämförelse mellan apor och autistiska människor, så det var alltså aldrig min tanke.

Vad menas med det ovan då?

För autistiska personer är inte "likhet med människor" lika viktigt för hur mycket empati man uttrycker, jämfört med hur icke-autistiska personer uttrycker empati.

En icke-autistisk person kommer alltså värdera en människoapa högre än en autistisk person gör. Autistiska personer uttrycker å andra sidan mer empati för andra djur än icke-autistiska personer gör.

Väldigt tydligt förklarat i länken.

Ja! Och vad är grejen med att ställa skitig disk i vasken? Sedan blir det blött, äckligt och snuskigt. Bland det äckligaste som finns. Skitig disk hör hemma PÅ diskbänken, inte i någon vask......eller direkt i diskmaskinen helst.
Självklart ska den vara i vasken och inte på diskbänken, om den inte går att ställa in i diskmaskinen (vilket är extremt vanligt eftersom diskmaskinen diskar föregående diskomgång). På diskbänken vill man inte ha den, den ytan måste man ha fri och användbar. En uppenbar fördel är att vasken är extrem enkel att rengöra från "blött, äckligt och snuskig" när det väl finns plats i diskmaskinen, eller att det är en extremt bra utgångsposition för att handdiska den...

Jag fattar ju men jag kan inte med det bara......Så vidrigt! Gamla bestick som ligger i lite äckligt vatten, tallrikar som är gojsiga av blöta matrester. Då måste jag ha handskar men här ligger det inte i vasken, av just den anledningen.

Det är vi andra som är i fel tråd! Den heter ju "Oväntade saker ni finner läskiga"....

Jag fattar ju men jag kan inte med det bara......Så vidrigt! Gamla bestick som ligger i lite äckligt vatten, tallrikar som är gojsiga av blöta matrester. Då måste jag ha handskar men här ligger det inte i vasken, av just den anledningen.
Fast man behöver ju inte ha vasken fylld av gammalt vatten bara för att man lägger/ställer disken där. 😅 Jag sköljer min och lämnar den sedan där (utan vatten) tills det är dags att diska.
Undantag om det är något som faktiskt måste ligga i blöt då.

Barfota i badhusduschar, eller andra offentliga inrättningar (kör husbil och nyttjar ibland campingduschar) är så äckligt. Jag går på kanten av foten tills jag kan sätta på mig på fötterna. Har gärna badtofflor av nåt slag.
Ja, det var exakt det jag tänkte på när jag skrev om det där. Jag gör likadant!

Heltäckningsmattor huh! Särskilt när de är på hotell eller kontor där många människor varit.

Nu har jag som mål att hitta ett hotell i London utan heltäckningsmatta 😁
Åtminstone Hotell Indigo (det finns flera) har rum utan heltäckningsmatta vill jag minnas och enligt bilder på nätet verkar jag minnas rätt.

Heltäckningsmattor huh! Särskilt när de är på hotell eller kontor där många människor varit.

Nu har jag som mål att hitta ett hotell i London utan heltäckningsmatta 😁
Åhhh jag håller med!! :wtf: Min kille är britt och hans farsa går runt med sunkiga gympaskor på heltäckningsmattorna inomhus, även om han precis varit ute och trampat i allt möjligt… Känns liksom inte som om man kan få bort allt uteskit genom bara dammsugning :o

Tror det är därför de typ alltid är brungråa. Så man inte ska se hur smutsiga de är.

Att bli klappad/struken över ryggen. Huuuu!

Disk i vasken. Speciellt om någon hällt vatten på disken (vilket händer ofta i detta hushåll :meh: )

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 404
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 321
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Inte bara musik påverkar min energi och mitt sinnes- och känslotillstånd. Jag blir även påverkad av platser. (Och träd. Och stenar. Och...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama