Oväntade saker ni finner läskiga

De vita trådarna/skalresterna på citrusfrukter. Apelsiner/grapefrukt skalar jag med kniv och filéar, men satsumas… ett jävla pillande för att få bort allt äckligt vitt. Hatar dessutom känslan av det på fingrarna.
 
Blött och/eller rivet papper. Värst är när ett glas med lite kondens eller rinn av vatten på utsidan sätts ner på en tidning eller annat papper så att det liksom blir en blöt ring i pappret.
 
Åhh JAAAA, glömde totalt bort det som fortfarande kan få mig helt panikslagen - dom där stora flygande insekterna som ser ut som jättemyggor men dom sticker inte :nailbiting:
Jag har tränat bort nästan helt alla andra fobier som jag haft, t.ex orm, spindlar, getingar och nålar (sprutor/blodprov) - men dessa flygande monster, näe det är full panik om jag ser en.
Harkrank?

1729794485319.webp
 
Ah kom på en sak till!

Mindre båtar. Jag åker helst inte något mindre än en färja. Skulle inte kunna ro eller paddla kanot.
Vi blev bjudna på räkkryssning i en sjö. Jag bara tittade mig runt och försökte se var det fanns öar nära nog för att orka simma till

Öppet havet skrämmer mig. Vatten där jag inte bottnar och sannolikt dör om det är vintertid.

/Mvh landkrabban
 
Krokodiler och alligatorer. Och då menar jag filmade sådana eftersom det inte finns på kartan att jag är där sådana finns live. Tänker bara på hur det skulle vara att gå barfota ovanpå en.. (Som om och varför skulle man göra det??!)
 
Huvuden. Alltså, om jag tänker väldigt medvetet på hur det känns när jag lägger hela handen mot någons skallben så är det en väldigt konstig känsla som jag upplever som obehaglig och även äcklande.

Det mänskliga skallbenet är så stort och kupat liksom och jag börjar tänka på att det finns en hjärna därinne och det spinner också iväg till existentiella tankar och allt möjligt.
 
Krokodiler och alligatorer. Och då menar jag filmade sådana eftersom det inte finns på kartan att jag är där sådana finns live. Tänker bara på hur det skulle vara att gå barfota ovanpå en.. (Som om och varför skulle man göra det??!)
Ha det tycker jag med! Jag har en helt obefogad rädsla/avsky för dem! Jag verkligen hatar dem! Men jag har stått och tittat på dem på nära håll på djurpark.
 
Duschväggar/draperier. Övriga väggar i ett badrum = inget problem, men skulle aldrig få för mig att luta mig mot en vägg i duschen. Aldrig hos andra, och knappt mina egna.
 
De vita trådarna/skalresterna på citrusfrukter. Apelsiner/grapefrukt skalar jag med kniv och filéar, men satsumas… ett jävla pillande för att få bort allt äckligt vitt. Hatar dessutom känslan av det på fingrarna.
Jag har slutat äta apelsiner eftersom de är så svåra att skala, blir kladdig och för mycket vitt. Äter sällan clementiner och liknande för de vita trådarna smakar så illa och finns i mängder.
 
Fönsterväggar som går mellan golv och tak i högre hus.

Jag vill inte gå inom inom två meter sådär från sådant läskigt, man kan ju ramla ner.

Vad är det för fel på en del arkitekter? Förstår dom inte att höjdrädda inte jan hantera sådant?
Är man höjdrädd bor man antagligen inte så?
 
En gång i tiden var jag mörkrädd och rädd för spöken, numera är båda mina vänner, mörker är bara avsaknad av ljus och spöken finns lite varstans, i en kyrka där jag spelar pågår det mycket konstigt och åhörare har jag också fast ingen fysisk människa finns där då jag sitter uppe på orgelläktaren och kyrkan är låst. Det är nån som kommer in genom låsta dörrar och sätter sig ner på en bänk, jag hör både dörrarna och knarret från träbänken, mysigt med sällskap. :)

Jag har konstaterat att jag inga rädslor har för nånting, kanske beror det på åldern?:confused:
 
Blev påmind precis nu att ta ur saker ur frysen är obehagligt. Ljudet som blir när något fryst skrapar mot plasten och ännu värre när det är is för att något tycker avfrostning är så omständigt 😅 Fick rysningar när sambon grävde runt bland det vakuumförpackade köttet.
 
Stegar. Jag klarar inte mer än ett par meter upp sedan är det inte ens lönt för det enda jag gör är att skaka och klamra mig fast. Vissa trappor är jag också rädd för. Sådana som är gjorda av "nät" är rent förfärliga, där man kan se genom trappan hela vägen ner. Jag brukade förr ofta drömma mardrömmar om konstiga trappor... :nailbiting:
 
Terrakotta på tallrikar och sånt. Mina föräldrars kompisar hade tallrikar med sådan kant och de förstod efter ett tag att de gärna fick ställa fram en annan tallrik till mig när vi var där på middag. Jättesvårt att äta utan att nudda kanterna! Jag har inga problem med att se en kruka t.ex så länge jag inte börjar fundera på att behöva ta i den.

Annars - rulltrappor, åtminstone långa sådana. Har lärt mig åka kortare varianter som i köpcentrum och så utan att få panik.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 394
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 306
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Inte bara musik påverkar min energi och mitt sinnes- och känslotillstånd. Jag blir även påverkad av platser. (Och träd. Och stenar. Och...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp