Oväntade saker ni finner läskiga

Instämmer! Jag vill INTE se på tv-program om rymden, inte tänka på vad norrsken egentligen är och hur det färdas, inte tänka på att jordklotet är ett jordklot som svävar runt osv... Det är för mycket och för läskigt med allting.

Balkonger som bara hänger fritt. Vägrar vistas på såna haha. Går bra om det är andra max tredje våningen inte annars.
När jag och sambon tittade på lägenheter så visade mäklaren en lägenhet med sådan balkong. En trappa upp. Det var just balkongen som fick mig att säga tvärt nej (lägenheten i övrigt var inte fantastisk, men hade balkongen varit likadan som vår nuvarande så hade det nog kunnat bli intressant ändå). Ska vi ha balkong, vilket vi ska, så ska jag våga vara ute på den också.
 
Jag tycker det är obehagligt med sådant skrap-täcke som är på typ trisslotter. Någon annan får skrapa åt mig.

Såna pizzakit som liksom är på en tub där man ska dra upp pappret och så "poppar" den. Jag VET ju att poppet ska komma men jag blir lika jävla rädd varje gång. Det blir värre och värre också? Köper bara ICAS pizzakit numer för den kommer i vakumpåse istället..

Rulltrappor! Jag litar liksom inte på dem, tycker det är obehagligt. Det kan vi tacka den här scenen för:

 
Jag skriver under på slemmiga äggsnören/strängar/you name it! Jag äter ugnsbakad havregrynsgröt nästan varje morgon och jag står ALLTID och pillar för att få bort detta när jag knäcker i ägget. Nu har jag också äntligen fått in en teknik för det.

Annars är djupt och mörkt vatten, där det inte går att se botten, en sådan där grej som ger mig rysningar i hela kroppen. Alltså så att jag inte skulle sitta på land med bara fötterna i vattnet ens.
 
Sådana där stora insekter, svärmare? Även småfåglar, fladdermöss, höns... allt som kan flaxa upp på mig. Om det kommer in en fågel i huset får jag fullständigt panik.

Täcket får INTE vara hårt fastbäddat i fotändan, fötterna måste kunna sticka ut.

De där nya miljövänliga locken till kaffet man köper på macken.... och de där pappersugrören..... ryyys
 
Eh, knäskålar! :bag: :crazy::rofl:

Får mig att tänka på handleder!

Jag vet inte vad det är men jag tycker det är så otroligt obehagligt med handleder! Jag kan kan knappt inte ens vidröra dem, så som att ta pulsen på mig mig själv. Det går inte. Jag kan röra andra men inte mig själv och ryser när jag ser handledstauteringar (hur fina de än är) eller, än värre, blod från handleder exempelvis på film. Jag ryser bara jag skriver detta. :crazy:
 
När man ska gå på toaletten på en mack eller liknande och man öppnar dörren och därinne är toalettlocket uppfällt och det är fyllt med bajsträngar i toastolen 🤮
 
Sådana där stora insekter, svärmare? Även småfåglar, fladdermöss, höns... allt som kan flaxa upp på mig. Om det kommer in en fågel i huset får jag fullständigt panik.
Åhh JAAAA, glömde totalt bort det som fortfarande kan få mig helt panikslagen - dom där stora flygande insekterna som ser ut som jättemyggor men dom sticker inte :nailbiting:
Jag har tränat bort nästan helt alla andra fobier som jag haft, t.ex orm, spindlar, getingar och nålar (sprutor/blodprov) - men dessa flygande monster, näe det är full panik om jag ser en.
 
Rulltrappor! Måste alltid stanna och ta sats innan jag vågar kliva på. Ännu värre om jag har en hund i famnen och inte kan hålla i mig. 😬

Blött bröd! :wtf:
 
Jag tycker vatten från kranen på offentliga toaletter känns smutsigt. Jag vet ju att det inte är det men det känns som att jag blir smutsigare av att tvätta mig 😅
Är det en riktig fräsch toalett känns det bättre, annars är det som att alla bakterier på toan rinner ut i vattnet jag tvättar mig med 🙄
Har ingen problem med smuts eller baciller i övrigt.
Samms här, dricker inte vatten från kran på offentliga toaletter!
 
Är det för att den dyker ner mycket djupare i vattnet än det känns som att båten "borde" göra? Det kan nämligen jag tycka är lite obehagligt när jag tänker på det, och jag jobbar ändå med båtar. :eek:

Det är som att hjärnan har svårt att acceptera att det finns lika mycket båt till under vattenytan...
Båtar är bäst under vatten. De som flyter är hemska, kräkframkallande saker...
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 394
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 306
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Inte bara musik påverkar min energi och mitt sinnes- och känslotillstånd. Jag blir även påverkad av platser. (Och träd. Och stenar. Och...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp