Oväntade saker ni finner läskiga

Jag har slutat äta apelsiner eftersom de är så svåra att skala, blir kladdig och för mycket vitt. Äter sällan clementiner och liknande för de vita trådarna smakar så illa och finns i mängder.
Jag pressar apelsiner istället och dricker saften. Äter dem inte.

Huvuden. Alltså, om jag tänker väldigt medvetet på hur det känns när jag lägger hela handen mot någons skallben så är det en väldigt konstig känsla som jag upplever som obehaglig och även äcklande.

Det mänskliga skallbenet är så stort och kupat liksom och jag börjar tänka på att det finns en hjärna därinne och det spinner också iväg till existentiella tankar och allt möjligt.
Och huvudvärk, att hjärnan är svullen och trycker mot skallen och är därinne :arghh::wtf:

Har för övrigt också en lite aversion mot apor, speciellt gorillor och chimpanser. Men jag tror det är för att dom är så lika oss men att dom samtidigt är så väldigt olika oss. Jag kan liksom inte förstå dom och känner mig väldigt olustig när jag ser dom, blir också väldigt ledsen över apor i fångenskap, dom ser ut som att dom behöver få vara fria till att hoppa och klättra och vara sociala i sin egen fria miljö. Det gäller väl iof för alla djur men just det att dom ändå liknar oss till utseende gör mig sorgsen och förvirrad, känner bara,,...varför spärrar vi in dom

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
26 27 28
Svar
558
· Visningar
19 102
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: cassiopeja
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 018
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 233
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar