Oväntade saker ni finner läskiga

Huvuden. Alltså, om jag tänker väldigt medvetet på hur det känns när jag lägger hela handen mot någons skallben så är det en väldigt konstig känsla som jag upplever som obehaglig och även äcklande.

Det mänskliga skallbenet är så stort och kupat liksom och jag börjar tänka på att det finns en hjärna därinne och det spinner också iväg till existentiella tankar och allt möjligt.
Och huvudvärk, att hjärnan är svullen och trycker mot skallen och är därinne :arghh::wtf:

Har för övrigt också en lite aversion mot apor, speciellt gorillor och chimpanser. Men jag tror det är för att dom är så lika oss men att dom samtidigt är så väldigt olika oss. Jag kan liksom inte förstå dom och känner mig väldigt olustig när jag ser dom, blir också väldigt ledsen över apor i fångenskap, dom ser ut som att dom behöver få vara fria till att hoppa och klättra och vara sociala i sin egen fria miljö. Det gäller väl iof för alla djur men just det att dom ändå liknar oss till utseende gör mig sorgsen och förvirrad, känner bara,,...varför spärrar vi in dom

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 426
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 337
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Inte bara musik påverkar min energi och mitt sinnes- och känslotillstånd. Jag blir även påverkad av platser. (Och träd. Och stenar. Och...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama