Oväntade saker ni finner läskiga

Själv har jag nog bara möjligen träbestick men det är mest sambon som lider. Jag tycker bara engångs bestick är onödigt och krångligt att äta med. Annars kan jag inte komma på nånting...
 
Att andra står nära kanten och kan falla långt. Jag är förvisso lite höjdrädd själv, men när någon annan går runt på ett högt tak, går nära ett lyftschakt eller liknande, det klarar jag inte riktigt. Inte ens om de har jättebra fallskyddsutrustning. Kommer alltså aldrig någonsin att vilja titta på fallskärmshoppning!

Ljudet av tuschpenna på papp, eller kartonger som öppnas och stängs är ett annat hatobjekt. Usch!

Jag är btw en sån som drar glasspinnen mellan tänderna. Det är ju praktiskt, då får man av allt utan att bli kladdig om läpparna. Biter också i glassen med framtänderna.
 
Synliga rörledningar. Framförallt i källare.
Får jättestresspåslag.

:confused:
(fattar själv inte varför)
Wow, det finns alltså andra som inte heller står ut med det :eek:

För mig är det ändå absolut värst med utanpåliggande rör i badrum. Jag står inte ut med att se på dem. Elinstallationer på samma vis, dvs fastspikade med de där små klämmorna utanpå tapeten eller dylikt, det börjar krypa i mig.

Varför vetefan.
 
Disk. I samma sekund som maten är uppäten blir tallriken kontaminerad och måste hanteras så lite som möjligt.
På samma tema harar jag att ta varm, eller ännu värre, blöt disk ur diskmaskinen.
Amen!
Jag bryr mig dock inte alls när disken är ren, men andras matrester blir plötsligt vansinnigt motbjudande så snart folk slutar äta och det blir "disk".
Att råka lägga tummen i någons ketchup när jag i yrkesrollen måste samla ihop tallrikar till exempel är verkligen urk. Så hemskt!
 
Fartygspropeller i mörkt vatten. :cool:
😳 Åh fy! Håller med! Även tanken på att vara i en liten båt där det finns valar :nailbiting:
Nej nej, inte den. Förankringarna! Snörena, liksom. Såg att det heter ”äggsnodd” också. Men det är definitivt annan konsistens, beroende på hur utvecklade de är 😅
Visa bifogad fil 155520
Äggsnodd 😳😳
Ja, ryyys. För att inte tala om fejknaglar som klapprar mot bord.
Men jag får vänja mig/mamma till tonårsdotter som gillar att göra naglar.
Inte heller ett fan av dessa, tänker det kan fastna smuts under. Så egentligen långa naglar över lag. Smaken är som baken men mina är väldigt kortklippta.. orkar inte skrubba och greja 😅
Ubåtar, tanken på att de finns och rör sig långt ner under vattenytan 🤯🥶
Ja, ubåtar är så läskigt! Näver bäver att jag skulle åka en sån. Eller rymdraket!
 
Rulltrappor, aka dödsfällor som hugger efter mina stackars fötter :nailbiting: Oftast är dom ju sådär obehagligt flytande ute i luften med,... vilket gör det ännu värre när man som mig har svårt för höjder. Tycker dom flesta köpcentra är jobbiga att besöka och befinna mig på pga deras design dvs med öppet fritt fall i mitten och massa rulltrappor överallt. Får ofta skräck musik som mentalt soundtrack när jag är på vårt lokala köpcentrum i deras rulltrappor,..väl inne på de olika delarna mellan butikerna går det bättre men där i mitten är det absolut inte kul å va 😬
 
Mjölk/Yoghurt/Creme fraiche/Keso/Glass och liknande. Älskar att äta, får panik om jag råkar få på handen. Panik om jag ska diska något som har dessa i/på sig, panik om jag ska behöva skölja ur typ en yoghurtskål. Om jag ska skölja ur en yoghurtskål för att ställa i diskmaskinen måste jag försiktigt sätta ner skålen i vasken och sedan låter jag vattnet rinna tills det är helt klart. Blir då alltid irriterad över att jag slösar vatten men det går inte att skölja av som vanligt ifall att jag får på mig :yuck::bag:

Sedan är jag orimligt rädd för människor som är lite för långa. Då snackar jag sådana som liksom måste ducka lite när de ska in genom en vanlig dörröppning eller längre. Oerhört läskigt :nailbiting: Speciellt om de är inomhus, utomhus är de inte lika läskiga.

Robotar med mycket hydraulik-ljud tycker jag också är fruktansvärt läskiga, detta är den värsta videon som finns i hela världen typ :rofl:
 
Disktrasor! Så himla äcklad av dem och tar inte i dem öht. Hade dessutom en kompis när jag var ung som torkade sig om munnen med disktrasan som hängde i vasken 🫣
Samma här, för mig är det något med den svampiga känslan också. Använder virkade bambutrasor nu och de är inte alls lika äckliga
 
Champagnekorkar/öppning av champagneflaskor.

Ballonger.

Att gå barfota på något slags smutsigt underlag, framförallt inomhus.

Att gå barfota på golv som är lite halvblött sådär, så att det mest blir lite kladdigt under fötterna :yuck:
Där sa du nånting det är vell gå barfota utomhus. Är för kittlig under fötterna.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 394
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 306
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Inte bara musik påverkar min energi och mitt sinnes- och känslotillstånd. Jag blir även påverkad av platser. (Och träd. Och stenar. Och...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp