Oväntade saker ni finner läskiga

Hur nötkött som fortfarande är lite rosa luktar och smakar. Jag har noll köttkultur enligt många IOM krav på total skosula/wellwellwellwell done. 😅

Känslan av sån ”sandpapper-nagelfil” och fotfil.

Träbestick i munnen. Gjorde missen att köpa någon naturvänlig trätandborste. Det gick bara inte.
 
Vad är äggsträngar?
Är det inte den äckliga vita strängen som sitter på äggulan?
Yes! De strängar som håller fast äggulan i skalet. Helt annan konsistens än resten av ägget och av någon anledning lyckas jag alltid pricka någon av dem (en brukar vara tjockare..) så den fastnar mellan framtänderna och.. *ryyyyys*

(det är på en sån nivå att om jag steker ägg måste jag ta bort dem - men försöker vara okej med dem när jag bakar 😅)
 
Yes! De strängar som håller fast äggulan i skalet. Helt annan konsistens än resten av ägget och av någon anledning lyckas jag alltid pricka någon av dem (en brukar vara tjockare..) så den fastnar mellan framtänderna och.. *ryyyyys*

(det är på en sån nivå att om jag steker ägg måste jag ta bort dem - men försöker vara okej med dem när jag bakar 😅)
Alltså hela hinnan? 😅 Jag måste vara helt äggokänslig för jag har annars ingen aning om vad du pratar om. Den lilla bluppen som hade kunnat bli en kyckling är liksom ingenting som kan fastna i tänderna.
 
Metall mot metall. Dvs bestick som slås ihop, eller kastruller mot vara dra osv.

Sen underredet på båtar. Vad heter det? Kölen? Jätteläskig.
 
Alltså hela hinnan? 😅 Jag måste vara helt äggokänslig för jag har annars ingen aning om vad du pratar om. Den lilla bluppen som hade kunnat bli en kyckling är liksom ingenting som kan fastna i tänderna.
Nej nej, inte den. Förankringarna! Snörena, liksom. Såg att det heter ”äggsnodd” också. Men det är definitivt annan konsistens, beroende på hur utvecklade de är 😅
IMG_5153.webp
 
Jag tycker vatten från kranen på offentliga toaletter känns smutsigt. Jag vet ju att det inte är det men det känns som att jag blir smutsigare av att tvätta mig 😅
Är det en riktig fräsch toalett känns det bättre, annars är det som att alla bakterier på toan rinner ut i vattnet jag tvättar mig med 🙄
Har ingen problem med smuts eller baciller i övrigt.
 
Sen underredet på båtar. Vad heter det? Kölen? Jätteläskig.

Är det för att den dyker ner mycket djupare i vattnet än det känns som att båten "borde" göra? Det kan nämligen jag tycka är lite obehagligt när jag tänker på det, och jag jobbar ändå med båtar. :eek:

Det är som att hjärnan har svårt att acceptera att det finns lika mycket båt till under vattenytan...
 
Kladdig, ”osynlig” smuts inuti rör, typ köksslask eller duschavlopp. Fyyyyyy. Ni som kan stoppa fingrarna i sådant ni inte ser måste vara födda på en annan planet.

Också skitäckligt: fiskkrokar, fisklinor, tandställningar på rymmen. Rent outhärdligt otäckt: BLÖTA BÖCKER
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 394
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 306
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Inte bara musik påverkar min energi och mitt sinnes- och känslotillstånd. Jag blir även påverkad av platser. (Och träd. Och stenar. Och...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp