Brodda vid inomhustävling..

Sv: Brodda vid inomhustävling..

Inte vet jag, men de rekommenderar broddar iaf :crazy: :D

:eek: Vore det så halt skulle jag inte rida öht, tror jag. Låter helt sinnesjukt!
Finns inget i en ridhusbotten som brodd kan fästa i ju...

ok men det var inte halt...
aja får se hur jag gör...hoppas på att tävlingen hålls ute :p

Dom har bytt underlag där ganska nyss... själv tycker jag att det är väldigt, väldigt tungt att rida där än. Men det blir väl bättre när det har satt sig lite

aha okej... jo det blir väl bättre efter ett tag...
men går tävlingen där inne så kommer jag nog ej starta där tror ja inte... vill ej riskera hästens ben..

Förstår dig. Har själv bara ridit dressyr där inne efter underlagsbytet, så jag kan inte svara på hur det är hoppmässigt. Men blir det utomhus så är det ju bra, dom har en jättestor paddock o roliga hinder :banana:

okajjs, usch gillar inte sånna underlag :mad:

ja paddocken e fin :) *har inte sett deras hinder än* :D

Om själva tävlingsarrangören rekomenderar broddar vid inomhustävling, fröstår jag inte varför de ens anordnar inomhustävlingar.. :crazy:
Det låter ju lite konstigt faktiskt, och jag skulle aldrig fara dit.

Nä jag vet inte... har ej vart där som sagt sedan de bytt underlag..

men får hoppas på bra väder och en utomhustävling.

Det man hittils sett på vädret är ju att det ska fortsätta vara soligt även nästa vecka! :banana:
så allt talar ju för att det blir utomhus ! :D

Haha japp :D Vi får verkligen hoppas på det ;)

*knapplån*

Jag hade nog kört på gräsbrodd.

Vi fick fel på vårat underlag för många år sen. Det är 2 lager och det understa packades för hårt, så det översta lagret gled på det packade undre.

Med broddar kommer hästarna (förhoppningsvis) ner igenom det löst liggande övrelagret och kan få fäste i det hårt packade undre lagret.

jag tror inte att man gör det. vad är meningen?

Okej tack för ett bra svar!! precis sånt jag ville ha :D
jo gräsbroddar e ju lite större, så det kanske e bättre än "vanliga" små isbroddar...

Meningen är förmodligen att hästarna ska få ett bättre grepp och ej gå omkull? :smirk:

jag har själv sett en del toppryttare som använder broddar på inomhustävlingar men jag kan inte svara varför. Jag har aldrig fått det uträtt.;) Jag har själv funderat över det en tid om man ska/kan använda broddar inomhus. :confused:
Iof har vi norrlandsryttare broddar inomhus på vintern men det är ju pga snön utomhus.

okej, jodå klart man kan :D
haha ja så har vi det oxå, fast vi har ju inte snö m.m lika länge som er..

Sånt underlag som pmm beskriver hade jag aldrig hoppat en tävling på. Fläckvis är kanske det övre, lösa lagret så djupt att broddarna inte biter och vad händer då?
Åsbo hade en tävling för något år sedan då undre lagret frusit och några cm låg och "gled" ovanpå. Ponnysarna gick omkull som käglor och min dotter valde att avbryta och åka hem.

Nepps, men som du kan läsa ovan så kommer jag förmodligen inte starta min ponny om tävlingen hålls inomhus...

Liknande trådar

Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
802
Senast: Elo
·
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
273
Senast: Jeps
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
828
Senast: Shixle
·
Dressyr Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
4 5 6
Svar
108
· Visningar
6 467
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar