Balansplattor (utbruten ur Dressyrsnack)

Det finns ju ganska många tränare som erbjuder det, speciellt om du kan engelska, eller hakar på ett gäng som regelbundet har clinics för samma tränare.

Men då gäller det ju också att man pluggar på inom den tränarens teoretiska ramverk, och tränar kroppen utanför sadeln.

Kan du hålla dig i balans och styrka under ett yogapass, och lyssna på vad en tränare säger, så rider du garanterat inte som en sopa. Sen kan det krävas väldigt mycket jobb med kroppskännedom för att poletter ska trilla ner.

Själv är jag överrörlig i höfter och bäcken och det ställer till det en hel del för mig, det är för enkelt att tippa hitan och ditan och det är tufft att bygga starka nog muskler för att stabilisera. Det tar tid. Så man får ge det tid :).
Har du namn? Jag hittar inte någon tyvärr.

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: Blyger
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
11 745
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
568
Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka