Balansplattor (utbruten ur Dressyrsnack)

Det finns ju ganska många tränare som erbjuder det, speciellt om du kan engelska, eller hakar på ett gäng som regelbundet har clinics för samma tränare.

Men då gäller det ju också att man pluggar på inom den tränarens teoretiska ramverk, och tränar kroppen utanför sadeln.

Kan du hålla dig i balans och styrka under ett yogapass, och lyssna på vad en tränare säger, så rider du garanterat inte som en sopa. Sen kan det krävas väldigt mycket jobb med kroppskännedom för att poletter ska trilla ner.

Själv är jag överrörlig i höfter och bäcken och det ställer till det en hel del för mig, det är för enkelt att tippa hitan och ditan och det är tufft att bygga starka nog muskler för att stabilisera. Det tar tid. Så man får ge det tid :).
Har du namn? Jag hittar inte någon tyvärr.

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
309
Senast: Elo
·
Dressyr Ett litet sidospår, som kanske borde vara en egen tråd, men jag har precis insett att jag måste köpa nya sporrar om det blir nån tävling... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
10 905
Senast: Hedwig
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
545
Senast: Blyger
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 051
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka