Brodda vid inomhustävling..

Sv: Brodda vid inomhustävling..

Det blir UTOMHUS! :D
Läste RMet precis
Tävlingarna hålles utomhus oavsett väder. Framhoppning inomhus vid dåligt väder.

YEEEEESSS!! haha :D
nejmen gud va härligt! fast fan om det typ spöregnar! :mad: :p
får gå in o läsa det nu då! :)

Klart att det inte kommer att bli spöregn , det blir strålande sol för det har jag bestämt :D

Haha japp, vi får beställa bra väder helt enkelt ! :D
vad ska du hoppa för klasser? lc och lb?

Japp :)
Du hoppar LBn och lagklassen eller ?

Okajjs, då kommer jag nog se dig! :)
jepps så rätt så :p hahah vårat lag är jätte dåligt i år... eller iaf på första tävlingen :D

Sånt underlag som pmm beskriver hade jag aldrig hoppat en tävling på. Fläckvis är kanske det övre, lösa lagret så djupt att broddarna inte biter och vad händer då?
Åsbo hade en tävling för något år sedan då undre lagret frusit och några cm låg och "gled" ovanpå. Ponnysarna gick omkull som käglor och min dotter valde att avbryta och åka hem.

Håller med Snuffsan. Är det sådant underlag skulle jag inte ens fundera på att tävla där. Det finns väl fler och bättre tävlingsplatser? Varför riskera hästen i onödan?

Om du läst vad jag skrivit i tråden så skulle jag ej startat om tävlingen skulle hållas inomhus, men nu ska den inte det och då kan jag ju starta. Jag skulle aldrig ta den risken att hoppa på ett dåligt underlag.

För alla som vill veta händer det att ryttarna broddar till Göteborg Horse Show och andra stortävlingar. Bara för att vara på den säkra sidan om underlaget skulle ligga lite dåligt. Har tom en bild som bevis! :banana: (vänta ska ladda upp den på nåt sätt bara också...hmm. Kolla noga på höger framhov, kan ni så zoomar ni in. Copyright M.E)

http://www.pixbox.se/pic_show_id8925877.html

GOOD OLYMPUS!:bump: (ja...min var ju lite mini, men jag gjorde ett tappert försök!!)

Ja men underlaget i Scandinavium och andra stortävlingar är nåååågot lite bättre preparerat än på lokala tävlingar runt om i landet. Där är det så preparerat och packat att en brodd tar.

Om själva tävlingsarrangören rekomenderar broddar vid inomhustävling, fröstår jag inte varför de ens anordnar inomhustävlingar.. :crazy:
Det låter ju lite konstigt faktiskt, och jag skulle aldrig fara dit.

Tror att vi arrangerar pga att det inte är så många som vill arrangera div 1 ponny. Underlaget byttes vid nyår å de har verkligen hoppats på att få iordning på det till den här tävlingen. Men för att gardera sig skrev man i proppen att tävlingen kan hållas utomhus vid bra väder. Då man aldrig kan förbereda sig för bra väder i april, idag har det snöat här o nu regnar det:smirk: så får man ju skriva i proppen att tävlingen kan flyttas in/ut.

japp men i ryttarmeddelandet stod det att tävlingen kommer hållas ute oavsett väder :) så det e ju bra :p

Javisst. Det vet jag. Men jag ville bara försöka svara på varför vi arrangerar tävlingen, även om jag inte är med i tävlingssektionen. Klubben har verkligen försökt att få iordning på underlaget. Har inte varit där å ridit på ett tag men i februari var det tungt och jag tror att det har blivit bättre nu, men själv föredrar jag ju att hoppa ute i paddocken oavsett underlaget skulle varit i toppklass inne, detta pga av utebanan är så mycket större.

Något som jag tycker är kul är att vi har en man som har byggt massor av fina hinder på klubben, han är jätte duktig, kommentera gärna vad du tycker om hindrena!

aa :p ska försöka se när du hoppar LBn också, om jag inte rider fram då :D

Jo men det e klart man kan anordna tävlingar ändå, underlaget kan inte vara det bästa på alla anläggningar, men som sagt så tror jag oxå att det blir bättre med tiden :) och utebanan är ju fin :)

okej ja jag ska ta mig en ordentlig titt på hindrerna :p
var där för cirka ett år sedan, var det samma hinder då??

Nä men asså det e lugnt, det behövs inte :D :angel:
jag ska försöka kolla på dig :) det är en d-ponny du har va? :o

Haha jodå :D

aa det har jag :p Startar avd B föresten

Liknande trådar

Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
802
Senast: Elo
·
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
273
Senast: Jeps
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
828
Senast: Shixle
·
Dressyr Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
4 5 6
Svar
108
· Visningar
6 467
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar