Balansplattor (utbruten ur Dressyrsnack)

Det finns ju ganska många tränare som erbjuder det, speciellt om du kan engelska, eller hakar på ett gäng som regelbundet har clinics för samma tränare.

Men då gäller det ju också att man pluggar på inom den tränarens teoretiska ramverk, och tränar kroppen utanför sadeln.

Kan du hålla dig i balans och styrka under ett yogapass, och lyssna på vad en tränare säger, så rider du garanterat inte som en sopa. Sen kan det krävas väldigt mycket jobb med kroppskännedom för att poletter ska trilla ner.

Själv är jag överrörlig i höfter och bäcken och det ställer till det en hel del för mig, det är för enkelt att tippa hitan och ditan och det är tufft att bygga starka nog muskler för att stabilisera. Det tar tid. Så man får ge det tid :).
Har du namn? Jag hittar inte någon tyvärr.

Hittade tråden och tänkte tipsa om att Dollarstore har några yoga block eller vad de heter. Billigt och bra idé att köpa för att testa. Testade på min 25 åring ikväll. Känns som de kan funka. Osäker bara så han ej sjunker igenom och få stöd av golvet. Han väger 520 kg cirka.
1000015455.webp

Hittade tråden och tänkte tipsa om att Dollarstore har några yoga block eller vad de heter. Billigt och bra idé att köpa för att testa. Testade på min 25 åring ikväll. Känns som de kan funka. Osäker bara så han ej sjunker igenom och få stöd av golvet. Han väger 520 kg cirka.Visa bifogad fil 165166
Jag köpte samma efter jag sett inlägget här. Har tänkt prova men har inte fått tummen ur och beställa några.
Testade idag på ena hästen. Han stod som om det vore golvet.
Testade bara fram men hur ser man att det funkar?

Jag köpte samma efter jag sett inlägget här. Har tänkt prova men har inte fått tummen ur och beställa några.
Testade idag på ena hästen. Han stod som om det vore golvet.
Testade bara fram men hur ser man att det funkar?
Man kan se att de svajar lite fram och tillbaka. Man kan även trycka lite på sidan av bålen för att se om de balanserar upp och kompenserar för det 'dåliga underlaget vi ställt dem på'. En häst som står på marken är inte lika lätt att flytta på samma sätt.
Hoppas du förstår vad jag menar.

Efter en stund kan man ibland också se att de blundar, smaskar och ev gäspar. Då vet man att det gör underverk!

Man kan se att de svajar lite fram och tillbaka. Man kan även trycka lite på sidan av bålen för att se om de balanserar upp och kompenserar för det 'dåliga underlaget vi ställt dem på'. En häst som står på marken är inte lika lätt att flytta på samma sätt.
Hoppas du förstår vad jag menar.

Efter en stund kan man ibland också se att de blundar, smaskar och ev gäspar. Då vet man att det gör underverk!
Får testa mera någon dag. Testade mest nu för att se om han överhuvudtaget ville stå på dom. Och det gjorde han utan problem

Liknande trådar

Dressyr Ni som varit ute och tävlat LC-LB eller har haft möjlighet att kika på dessa klasser på tävling, hur ser det ut med nedsittning vs...
Svar
2
· Visningar
117
Senast: Fiorano
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
506
Senast: Elo
·
Dressyr Ett litet sidospår, som kanske borde vara en egen tråd, men jag har precis insett att jag måste köpa nya sporrar om det blir nån tävling... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
11 843
Senast: Hedwig
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
617
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?