Förbättra Frambens tekniken.

Sv: Förbättra Frambens tekniken.

Spelar det någon roll om man kommer in i trav eller galopp i studsserierena?

Jag har hört att man ska trava korta sträckor (ca 10 meter i taget) på asfalt. Detta ska göras när hästen är lagom uppvärmd (alltså inte för mycket eller för lite uppvärmd ;)...) jag har äen hört att detta ska göras med Malin Baryards hästar. det gör frambenen mer kvicka. Jag hörde det för en vecka sen, och efter det har jag gjort det varje ridpass! Jag märkte redan skillnad igår, när jag hoppade studs och hon inte rev, som hon brukan göra i den övningen annars! Mitt tips är att Testa!

Jag har hört att man ska trava korta sträckor (ca 10 meter i taget) på asfalt. Detta ska göras när hästen är lagom uppvärmd (alltså inte för mycket eller för lite uppvärmd ;)...) jag har äen hört att detta ska göras med Malin Baryards hästar. det gör frambenen mer kvicka. Jag hörde det för en vecka sen, och efter det har jag gjort det varje ridpass! Jag märkte redan skillnad igår, när jag hoppade studs och hon inte rev, som hon brukan göra i den övningen annars! Mitt tips är att Testa!

Tack för tipset.:bow:

Om man inte har nån asfalt kring stallet då?:angel: :D
Går det lika bra på hårdare lant väg?

Det är inte bra att trava på asfalt varje ridpass, om den inte är van!

Liknande trådar

Kropp & Själ Min syster fyller år och eftersom vi är väldigt olika frågar jag om tips här! Jag är naturvetare/tekniker och hon är...
Svar
17
· Visningar
608
Senast: Badger
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 316
Ridning Hej:) Jag undra hur man gör en bra halvhalt. Har inte riktigt fattat hur man gör. Tack på förhand:bow:
Svar
5
· Visningar
550
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka