Hur göra?

Sv: Hur göra?

Hoppade bana i går.Det gick åt pipan! Det var alldeles för höga hinder för mej.Iofs bara 80cm men när jag såg dom här enorma:confused: hindren så blev jag så rädd att jag skulle krascha att jag nästan började gråta!! Hästen vägrade hoppa,men det är väl inte så konstigt när jag nästan ber om att få slippa.Men så fort hindren sänktes till 60cm så gick det galant:) Min häst Sanna tycker verkligen om att hoppa så det är synd att jag ska förstöra alltihop:(
Men jag har gett mej :devil: på att jag ska iväg på lördag och ta mej runt en bana på 30cm i allafall.

klart du kan göra det=) det gör jag med mina pållar=) och då är det 90cm... ingen skrattar åt oss iaf=) huvudsaken är väl att man kommer över!;)

Klart du kan hoppa i trav! har själv en f.d. travare och vi hoppar jämt i trav på tävlingar då han inte är riktigt trygg i galoppen än :)

Hoppade bana i går.Det gick åt pipan! Det var alldeles för höga hinder för mej.Iofs bara 80cm men när jag såg dom här enorma:confused: hindren så blev jag så rädd att jag skulle krascha att jag nästan började gråta!! Hästen vägrade hoppa,men det är väl inte så konstigt när jag nästan ber om att få slippa.Men så fort hindren sänktes till 60cm så gick det galant:) Min häst Sanna tycker verkligen om att hoppa så det är synd att jag ska förstöra alltihop:(
Men jag har gett mej :devil: på att jag ska iväg på lördag och ta mej runt en bana på 30cm i allafall.

Du klarar det ;) Håller tummarna för dej :D

Idag hoppade vi några hinder på 30-50cm och det gick jätte bra:banana: Satte på henne ett hackamore så jag kan känna mej lite lugnare:confused: hon är väldigt känslig i munnen och jag är livrädd att jag ska dra henne i munnen om jag tex ramlar av eller tappar balansen.Det funkade kanon,förutom att hon blev jätte stark och tog i för kung och fosterland så fort jag vände upp mot ett hinder.Tur att det inte är stil bedömning på cr för det kan inte vara snyggt att se när jag sitter med händerna långt uppe vid öronen och väldigt bakåtlutad och försöker förklara för hästen att lugna dej lite vi kommer snart till nästa hindret så du får hoppa:angel: Hoppas hon är lite lugnare i morgon,men nu börjar jag bli riktigt nervös.men går hon lika bra i morgon så lär det inte vara några som helst problem:D

Idag hoppade vi några hinder på 30-50cm och det gick jätte bra:banana: Satte på henne ett hackamore så jag kan känna mej lite lugnare:confused: hon är väldigt känslig i munnen och jag är livrädd att jag ska dra henne i munnen om jag tex ramlar av eller tappar balansen.Det funkade kanon,förutom att hon blev jätte stark och tog i för kung och fosterland så fort jag vände upp mot ett hinder.Tur att det inte är stil bedömning på cr för det kan inte vara snyggt att se när jag sitter med händerna långt uppe vid öronen och väldigt bakåtlutad och försöker förklara för hästen att lugna dej lite vi kommer snart till nästa hindret så du får hoppa:angel: Hoppas hon är lite lugnare i morgon,men nu börjar jag bli riktigt nervös.men går hon lika bra i morgon så lär det inte vara några som helst problem:D

Fortsätt så :) men tänk på att ett hackamore har trycket på nosryggen istället för i munnen. :)

Yes! vi var och hoppade cr idag.Vi blev felfria i 30cm:) och Sanna var hur lugn som helst:banana: Sen fick vi ett retligt nedslag i 50cm som var helt mitt fel:o Men nu så vet jag att vi kan:rofl: Så nästa gång ska jag nog bara starta i 50cm lite beroende på hur det känns.Men vi travade runt i sakta fart i dag och jag kände mej trygg.Men i 50cm fick jag öka tempot lite,men det var inga problem tänkte ine alls på att jag kanske trillar av,det brukar jag göra i vanliga fall;)

Kul att höra! Ska iväg och hoppa min lilla pålla om ett par timmar, första CR för vår del och jag är JÄTTENERVÖS:crazy:

Ska försöka strunta i att det kommer att gå i antingen 200 knyck eller jämfotastuds runt banan:angel:

De gick ju jätte bra :) Eve sa att du skulle vara med på Fredag i Halmstad, ska också dit så vi kan ju se ifall jag kanske kan ta Sanna i 70? Vi kan ju se.

Hur gick det för er på er tävling?? *nyfiken* Du var säkert nervös alldeles i onödan :smirk:

Funderar själv på att starta i allra första CR med min ridtravartös i slutet av april.. usch att man ska ha så eländiga tävlingsnerver :crazy:

Mvh Tessan

Liknande trådar

Hoppning Har ni några bra tips på att komma över en otroligt fånig hopprädsla? Lite bakgrundsfakta: Jag har ridit i stort sett hela mitt liv...
Svar
11
· Visningar
2 565
Hästmänniskan Om tråden ligger fel så flytta den gärna =) Mitt dilema är: Har en B-ponny på foder (som vi vill köpa senare) som mina döttrar...
2
Svar
28
· Visningar
3 659
Senast: akleja
·
Hästmänniskan Nu har jag insett att jag behöver lite råd, stöd, tips och pepp. Jag ska ta det från början hoppas ni orkar hänga med :) Jag har...
2
Svar
32
· Visningar
5 048
Senast: Elsac
·
H
Fälttävlan Ska ev. starta en terräng-tävling med min D-ponny arab den 23:e Agusti. Är helt ny på detta så skulle behöva lite allmänna tips på hur...
Svar
3
· Visningar
1 442
Senast: wickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka