Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Har någon koll på de här med uppklassning?? Hörde förut att om man fått placering i MSV så blev men automatiskt uppklassad ur LB...
Svar
12
· Visningar
1 327
Senast: Saigon
·
P
  • Låst
Dressyr Många säger att när man tävlar dressyr kollar dommarna mest på stammen, Andra säger att dom tittar på färgen, Andra Stegen, m.m . Jag...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 653
Senast: Vita_N_6520
·
Dressyr Hittar inte TR och behöver er hjälp. Nu. ÄR det tillåtet med 3-delat bett m D-ringar el 3-delat eggbett i ponnydressyr???? Behöver omg...
Svar
2
· Visningar
955
Senast: Ponnytant
·
U
Dressyr hej! jag har ett problem som jag skulle vilja ha lite hjälp med eller frågor kanske man ska säga. Jag är hoppryttare men kan grunderna...
Svar
7
· Visningar
1 209
Senast: Paxido
·
  • Låst
Dressyr Tidningen Ridsport publicerar idag bilder på ett holländskt ponnyekipage som på EM longerar sin ponny "extremt inspänd". Ridsport hade...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
26 579
Senast: mackan
·
Dressyr Rider ni alltid med stövlar? Eller har ni stövelskaft/shortchaps som ni varierar med? Vad har ni för märke isåfall? Vill gärna se bilder...
2
Svar
22
· Visningar
6 446
Senast: Centaur
·
  • Låst
Dressyr Har nu sett ett flertal "proffs" i dressyrvärlden som linder upp över halva knät? Varför? Hjälper det hästens trav eller stör det...
2
Svar
30
· Visningar
4 493
Senast: Ilion2
·
Dressyr Jag har en Prestige Top Dressage som passar mitt sto med mycket manke kanonbra. Själv är jag inte lika nöjd även om sadeln är mjuk och...
Svar
10
· Visningar
2 475
Senast: Fiorano
·
Dressyr ..mellan öppna och sluta på diagonalen. Hur gör ni? Jag lyckas alltid börja med en sluta och avsluta med en öppna.. Konstigt nog.
Svar
2
· Visningar
824
·
Dressyr ..men en t-märkt häst, på en enklare klubbdressyr? Och om ja, vilka klasser?
Svar
9
· Visningar
1 069
Senast: Lea
·
B
Dressyr Har man hittat ett bett som hästen verkligen älskar. Han funkar på de flesta bett, tredelat, rakt.. men detta älskade han :d Typiskt...
Svar
5
· Visningar
1 142
Senast: __Stilett__
·
Dressyr Jag har så dålig fantasi när jag tränar dressyr. Rider mest bara runt och gör lite övergångar och lite skänkelvikningar då och då...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Ganesco
·
Dressyr Jag är en smått galen hoppryttare som fått för mig att jag nu ska tävla dressyr på min ännu mer galna hopponny. Då jag mest har ridit...
Svar
11
· Visningar
1 745
Senast: LillaGeisha
·
Dressyr Nu är jag nyfiken igen! :p Hur gör ni för att bli extra fina inför tävlingsdagen. Har ni några speciella trix? Ngt som ni alltid...
2
Svar
32
· Visningar
3 755
·
J
Dressyr Hej! Jag blir aldrig klok på det här med dressyren. Jag hade tänkt mig att ut och tävla med en ungponny, en femåring i dressyr. Men...
Svar
5
· Visningar
1 795
Senast: nancy
·
P
Dressyr Är det nån som vet om det är möjligt? Jag har länge velat bli ridlärare eller dressyrtränare, men känner själv att jag kanske inte har...
2
Svar
32
· Visningar
3 771
Senast: Centaur
·
Dressyr Ja.. Vad har ni för utrustning på er själva och hästen då ni tävlar? lägg gärna ut nån bild :)
2
Svar
37
· Visningar
13 921
Senast: Laivine
·
Dressyr Om ni får det kommandot/påståendet, hur tänker ni då? Det verkar vara lite olika hur man ser på "rida med sätet"... Själv ser jag sätet...
Svar
12
· Visningar
1 719
Senast: Totola
·
Dressyr Det slog mig just! Den nya sadel är nästan dubbelt så djup som min gamla, och på den hade jag problem att få rumpvärmare ( :D ) att...
Svar
8
· Visningar
1 189
Senast: fjordtokan
·
S
Dressyr släng ut bilder på pannband som ni tävlar med och som sticker ut lite extra, kanske inte direkt räknas som diskret,,,,
2
Svar
30
· Visningar
4 449
Senast: Victovie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård