Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Fick den kommentaren på protokollet vid senaste tävlingen och jag är lite osäker på vad domaren menade. Trodde att det var bra att rida...
Svar
8
· Visningar
1 630
Senast: bigganl
·
Dressyr Är det någon som har en sådan? Vad tycker ni? Är de väldigt små i sätet?
Svar
6
· Visningar
1 258
Senast: Maran
·
F
Dressyr Ni dressyr ryttare är väl van att rida in hårda dressyrstövlar? Har köpt mig ett par cavalo (inte den hårdaste modellen men ändå) och...
Svar
13
· Visningar
3 565
Senast: Taana
·
F
Dressyr När jag rider min häst känns han mjuk och följsam. Han lyssnar jätte bra på hjälperna, och har ett sug i handen men är ändå lätt...
Svar
7
· Visningar
1 425
Senast: Fredrik_
·
Dressyr Hur är de i kvalitén? Har ett par olika träns från kieffer och kvalitén är minst sagt skiftande. Men hur förhåller sig det på detta? Jag...
Svar
4
· Visningar
1 407
Senast: skogersson
·
Dressyr Måste visa bilder på mitt nya kandar:love: http://www.pixbox.se/pic_show_id15320466.html...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 347
Senast: Ickiz
·
Dressyr Nu ska jag köpa nytt dressyrschabrak, tänker mig ett vitt Mias men funderar på vad jag ska ha för kantband och passpoal. Jag vill ha...
Svar
16
· Visningar
1 471
Dressyr Vad har ni för tyglar? Bilder? Ska shoppa nya till tränset och jag har no idea vad jag ska köpa. Lite finare för träning/tävling...
2
Svar
32
· Visningar
2 650
Senast: malinsky
·
I
Dressyr Hoppas jag inte har lagt tråden på fel ställe. Jag har en ettårig hingst av ponnyras som visats på utställningar i sommar, han har...
2
Svar
20
· Visningar
2 419
Senast: ior
·
Dressyr Det är ont om klubbdressyrar på min klubb och jag börjar fundera på om man "får" vara med på lokaltävlingar även om man har en häst som...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: PrinceFair
·
F
  • Låst
Dressyr Eftersom, tråden låstes startar jag en ny ang ämnet och då får vi väl snällt försöka hålla oss till det då. För visst är det intressant...
15 16 17
Svar
325
· Visningar
21 406
Senast: break_a_leg
·
Dressyr Vad ska man titta på hos en 1- eller 2åring som ska användas till dressyr? Hur långt klarar man sig på tex bra stam? (Läste ju att några...
Svar
7
· Visningar
1 567
Senast: Pilot
·
B
Dressyr Nu behöver jag era tips hur jag ska komma ur en ful ovana jag fått.. Jag har sadlat om från att satsat på hoppning till att övergå...
Svar
9
· Visningar
1 069
Senast: Pilot
·
Dressyr Jag måste vara helt nördig, men hittar inte vissa återförsäljare och deras sadlar. De sadlar jag vet om med singelkåpa är Pariani...
Svar
17
· Visningar
2 083
Senast: Zahlo
·
Dressyr Var kan man hitta information om dessa sadlar förutom på Ridin där det inte heller står nåt. Har letat och letat, nu behöver jag er...
2
Svar
20
· Visningar
6 391
Dressyr Då var det dags att köpa sadel, min ärpå tok för böjd för Sessan. Vill nu ha tips och råd vad som kan vara värt att prova. Rider i...
Svar
13
· Visningar
5 040
Senast: Jochanda
·
Dressyr Hm sitter och funderar fram o tillbaka. Har sedan en månad tillbaka en ny häst, 4 årig vallack som är inriden och grundriden hos...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: __Stilett__
·
Dressyr hejsan! min häst går trevligt i höger varv, går fint att böja och ställa osv. Men problemet uppstår när jag rider i vänster, det känns...
Svar
11
· Visningar
1 156
Senast: Cut3Leo
·
Dressyr Hejsan! Min häst går i en ganska stadig form när jag rider lätt, men när jag sitter ner i traven blir det ostabilt, mkt på grund av mig...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: Adelina
·
Dressyr okej, jag kanske är trögfattad men hur är det egentligen?? Har hört delade meningar... och kan inte bli klok på alla trådar...
Svar
2
· Visningar
1 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar