Sv: Tyglar!!

smala läder tyglar... alla märken som har bridongtyglar.
mina favoriter är döberts bridongtyglar.
annars finns ju stübben som har en smalare variant och sen finns ju billiga smala på hööks.

Har ett par vanliga vävribb till vardags för att jag tkr man får så bra grepp med dom. Annars äre flätade lädertyglar som gäller fast jag gillar dom inte vidare mkt.

Har två favoriter. Helflätade eller smala lädertyglar.. Inga stroppar får förekomma.. Hatar dom! Inga bilder tyvärr...

Magini

Jag har ett par bruna i tyg med läderstoppar. De är jättebra :) Men mina absoluta favoriter är flätade :love: eller smala lädertyglar med läderstoppar :bump:

Mina favoriter är mina Stübben lädertyglar med stoppar på, jag behöver stopparna för att ha koll på längden på tyglarna å inte få olika långa tyglar :o
Tycker de är stabila å bra kvalité för hemma-tyglar.

Jag har precis köpt ett par globustyglar i läder med stolpar innanför lädret..de är alldeles underbara enligt mig:love:

*knapplån*

Är det någon som har lädertyglar med stopparna under lädret? Ex Hööks har såna.
Vad tycker ni om dem?

jag har sånna. ja älskar dem. de ända ja inte får skav av!:love: tyvärr köpte ja mina i mrk brunt och färgen har börjat skava borts... måste köpa nya.

Har ett par smala (1 cm), släta, dubbelsydda lädertyglar i kalvskinn. Heeeelt underbara. Köpte dem på Falsterbo Horse Show i år, och de var suuupermjuka redan när jag köpte dem. Rider aldrig med andra tyglar nuförtiden. Bara älskar dom!

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
512
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I samband med OS-tävlingarna i Versailles ska omkring fem dressyr-ryttare tagits in till förhör hos det internationella...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är bilder som ser ut att visa blåa tungor som föranlett förhör med fem av ryttarna från OS-dressyren Vilka ryttare det handlar om...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg