Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Dressyr Får man vara me doch rida i laget om man startat en LA:1 :a?? Har hört att man får rida i DIV III laget om man startat en LA, utan att...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: LillaGeisha
·
Dressyr Jag letar efter ett träns i finare läder och smala remmar till min welshponny med shetlandsstorlek på huvudet. Tränset ska vara svart...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: Victovie
·
Dressyr Jaa det är en så enkel fråga men måste veta:P haha.. Får man tävla med nosludd på tränset i dressyr? Har sår efter grimman på hästen...
Svar
14
· Visningar
1 559
Senast: HBKbruden
·
A
Dressyr nån som vet här i dressyrforumet om man måste tävla med vitt schabrak på lokal/regional nivå? har en skimmel och tävlar egentligen...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: zanzan
·
Dressyr Ni som tävlar, hur bestämmer ni vilken klass ni ska rida? Ställer ni frågan på Buke utifrån era förutsättningar? Bestämmer ni det...
Svar
13
· Visningar
1 351
Senast: Midnight
·
S
Dressyr vill få info och bilder på era bomlösa dressyrsadlar (som ser engelska ut kan tilläggas) är det mycket fördelar med dom som det pratades...
Svar
10
· Visningar
1 562
Senast: heylan
·
S
Dressyr Hur ska man instruera/hjälpa en ryttare med sk "gamsits" dvs att ryttaren i viss mån tar upp hästens rörelser med övre delen av...
Svar
12
· Visningar
2 096
Senast: Degree
·
Dressyr Jag har ett problem som nu blivit för stort. Jag har en 5 årig d-ponny som är lite framtung. Jag har svår att sitta avslappnat och...
Svar
2
· Visningar
763
M
Dressyr Känner mig just nu som en nybörjare igen. Har provat en ny tränare två gånger nu. Men min gamla tränare rider jag i ganska samlat tempo...
2
Svar
35
· Visningar
2 936
Senast: Sombre
·
E
Dressyr är det ingen halt i början på la:2:confused:
Svar
16
· Visningar
1 937
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Jag har en häst som egentligen är mer av en hopphäst, men jag har insett hur roligt jag tycker det är med dressyr! Hon är duktig och...
Svar
12
· Visningar
1 173
Senast: Malinigbg
·
A
Dressyr Enl. Ridsportförbundets anvisningar så får inte stången vara längre än 10cm, vad är min-gränsen då? 0-cm? Men det måste ju fortfarande...
2
Svar
24
· Visningar
2 639
Senast: Anna_
·
Dressyr Ja nu har jag en fråga. När det gäller hoppning på "ungponny" så vet jag att jag som är över 18 år få tävla ponnyn i avd B (om det EJ...
Svar
6
· Visningar
971
Senast: Athenalover
·
F
  • Låst
Dressyr Detta har säkert varit upp förr men.... Jag vill se/ha förslag på snygga tävlingschabrak (dvs vita) gärna av det lite mer exklusiva...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: fjordtokan
·
G
Dressyr Hej! Jag undrar om dessa stövlar är godkända i dressyrtävlingar på klubb- och lokalnivå...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: gurka
·
G
Dressyr Hejsan! Jag har en fråga.. I vår ska jag vara med i allsvenskan, div II, regional och jag undrar lite över om man fpr ha leggins(läder)...
Svar
11
· Visningar
978
Senast: Gilraen
·
H
  • Låst
Dressyr Hur är nu reglerna på en dressyr tävling? får man rida med ett två delat gummibett eller är det bara järnbett? Fråga imed att det är så...
Svar
1
· Visningar
854
Senast: Unica
·
T
  • Låst
Dressyr Hej! Vad är det för skillnad på en lokal dressyrtävling och regional? //Tottan
Svar
2
· Visningar
809
Senast: tottans
·
  • Låst
Dressyr Det är med intresse jag följer tråden med Anky clinicen.. ..det jag däremot är lite fundersam över och vill lyfta ut för att räta ut...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 899
Senast: break_a_leg
·
L
Dressyr Jag får aldrig till snygga knoppar...De blir aldrig bra. Kan man strunta i att knoppa eller är dressyrtävling=knoppad man?
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 603
Senast: super_fantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård