Fula knoppar= inga knoppar?

Sv: Fula knoppar= inga knoppar?

Jag tycker att du kan ha din häst oknoppad om du vill det. Kanske tunna ur manen lite för den såg ganska tjock ut på bilderna..

Det är bara att träna för att bli duktig.
Men hellre en snygg oknoppad man än en fult knoppad.

Dina bilder fungerar inte längre :(

Dom gånger jag suttit och skrivit åt dressyrdomaren har dom varit väldigt snabba att säga åt dom ryttare som inte haft knoppat(eller på annat sätt flätat manen).
Den ena domaren motiverade det med att om man hade manen lös så dolde man ena sidan av halsen, och hon ville se den också.

/Camilla

Fast man FÅR ju tävla oknoppat. Så vill man det så är det ju bara att göra det.
Har man fula knoppar så kan ju det lika gärna märkas på poängen, på helhetsintrycket..

Nja, om jag inte kan knoppa bra själv så skulle jag nog be någon annan göra det. Skulle inte vilja ha oknoppad man, det ser bara slafsigt ut. :p

Det kan väl knappast se slafsigt ut om hästen har oknoppad man som är välvårdad och snygg i övrigt? :crazy:

Nej, självklart inte! Nu tänkte jag mer på min egna som har världens ponnyman som spretar åt alla håll i oknoppat tillstånd :D

Aha, jag förstår. :idea: Trodde du menade att utsläppt man såg slafsigt ut på alla hästar... :angel:

inte så hälsosamt för manen, men klisterspray funkar oxå :P

Min häst har lång man (som ni kanske ser på bilden) så jag kan inte knoppa henne så att det ser okej ut. Skulle aldrig drömma om att klippa av den, tävlar i lättare klasser i dressyr och folk får leva med att jag rider med utsläppt man :cool:

...hårspray??? Det är väl hästar vi pratar om? Kolla för guds skull upp med domarna om det här är något som påverkar åt nåt håll. Jag skulle möjligtvis kunna tänka mej diskning av hårsprayade hästar.

...hårspray??? Det är väl hästar vi pratar om? Kolla för guds skull upp med domarna om det här är något som påverkar åt nåt håll. Jag skulle möjligtvis kunna tänka mej diskning av hårsprayade hästar.

Diskning :confused:

Ska det diskas för glansspray - linementshampo o dylikt oxå :crazy:

jag tycker att knopparna ser helt ok ut :) domarna kollar ju inte nära på dom, så länge de är håller hyfsat jämnt avstånd till varandra går det mesta att fixa med spray.

om man har längre man (fast din hade ju ganska kort) så kan man ju göra en inbakad fläta! =) tycker det är väldigt fint!

Annars är det väl bara att träna på! :D är själv urusel på att göra knoppar!

Jag går mot strömmen och tycker det är bättre med fula knoppar än inga knoppar. Väldigt få har ju oknoppade hästar på tävling, men många har fula knoppar. Så jag tror att domarna har överseende med lite fula knoppar. Däremot tror jag inte att de gillar att man inte ens försökt knoppa.

http://i81.photobucket.com/albums/j229/karrofia/annan2.jpg (halvkass bild)

Mamma och fult knoppad ponny

Senast ändrad:

På dressyrtävlingar KNOPPAR MAN!! :)
Jag kunde inte heller knoppa i början, men träning och mycket värk i fingrarna så börjar det arta sig.. :) bättre en fult knoppad än utan. Då har du aif försökt! träna träna träna! Lycka till!

Jag går mot strömmen och tycker det är bättre med fula knoppar än inga knoppar. Väldigt få har ju oknoppade hästar på tävling, men många har fula knoppar. Så jag tror att domarna har överseende med lite fula knoppar. Däremot tror jag inte att de gillar att man inte ens försökt knoppa.
Tänkte precis skriva samma sak! Knoppar gör man, särskilt på dressyrtävlingar! Sen kan det se för jävla tråkigt ut men det är i alla fall knoppar.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är en lat person så jag brukar sova med örhängen kvar. Bara knoppar. Stora örhängen tar jag ur. Jag har långa naglar så det är...
2
Svar
28
· Visningar
1 855
Senast: Anemone
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 448
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 173

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar