Fula knoppar= inga knoppar?

Sv: Fula knoppar= inga knoppar?

Jag har tävlat oknoppat ända upp i Msv B då jag inte hunnit knoppa båda våra hästar och sambon tävlat den ena. Knoppar henne kanske 50 % av starterna. Men så är hon fin oknoppad oxå, får nästan en snyggare överlinje då. Har varit placerad många ggr upp tom LA.5 regionalt oknoppad så det hänger inte på knopparna, jag lovar. ;)

Sambons häst & gamlingen knoppar vi alltid, de har lite hingsthalsar och ser mkt finare ut i knoppar.

Själv bryr jag mig inte ett dugg om ekipaget på banan rider med knoppar eller oknoppade, för mig är samspelet det viktigaste då jag dömer.

Senast ändrad:

Jag tycker att dina knoppar säg bra ut ju! :)
jag tycker att du ka ngöra dom så och sedan
dra på lite hårspray, då blir dom mer fasta och kompakta! ;)

Har tränat lite hemma nu:) de är olika stora föra jag testade med olika antal gummisnoddar.

Hela halsen
En till
En till

Tips?

H*n ser ut att ha ganska tjock man.. kan du rycka den bara lite så blir det nog lättare! Du har bra storlek på dem i övrigt, gör dem inte mindre då blir det jättefult (enligt mig iallafall)

dessa knoppar är sydda:

utbakad fläta i pannluggen:

jag tycker att det är lättare att sy för det går att forma knoppen under tiden.
Lycka till!

Ok,,ja,,jag har tyckt att den har varit lite tjock så jag tar nog och tunnar ut den i helgen.

:)

Jag syr ofta min knoppar. Dom blir mycket snygare och det är lättare at få dom jämna och ligga mer inpå halsen, om ni förstår vad jag menar. Men nästa gång blir det nog flyingeknoppar jag prövar. Jobbigt att ta ut sydda....

har oxå tängt många gånger så.
har oxå tagit ut knopparna om de blivit fula.
men det var bara på hopptävlingar.
ett tips från mig är att dra åt flätorna hårdare, och att rulla hårdare.

Lycka till.:):):):):D:D

Jag skulle tro att det blir ännu finare om du gör fler flätor så att varje knopp blir lite mindre. Kanske behöver manen tunnas ur något innan flätningen? Fläta så hårt du kan. Lycka till!

Menar du mina?? Jag tycker de ska vara så stora som de e så jag tänker inte ändra isåfall..;)

Kalla mig konservativ men i dressyr tycker jag att det ska vara knoppat oavsett. Personlige är det en självförtroendeskick när jag rider med knoppar. Man har det ju aldrig annars :p

Jag tycker det ska vara knoppat på dressyrtävlingar inte lika viktigt på hopptävlingar enligt mej iaf :)

jag knoppar åxå fult, men träning ger färdighet :)

Tävlade en gång utan knoppar för att min häst blev så nervös av förberdelserna (visste att det var tävling :( ) Fick oförtjänt låga poäng!! Vet inte om det var pga oknoppad man men misstänker de då jag var den enda.. Gjorde aldrig om de :idea:

de va ruttet!!!
i så fall e de något som domarna har problem med, klart man ska kunna rida med o-knoppad man!!

Jag knoppar alltid . Det måste inte vara perfekt , dommarna ser inte sånt på håll. De flesta hästarna ser ju lite tjusigare ut i knoppar. :smirk:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är en lat person så jag brukar sova med örhängen kvar. Bara knoppar. Stora örhängen tar jag ur. Jag har långa naglar så det är...
2
Svar
28
· Visningar
1 855
Senast: Anemone
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 448
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 173

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar